Annons:
Etikettneurologiskt-handikapp
Läst 1832 ggr
[Beavis]
2010-08-18 22:58

ADHD

Jag läste en artikel i aftonblaskan nyss om att det feldiagnostiseras massor av barn med ADHD vilket jag själv länge misstänkt.Läs artikeln här

Annons:
Leffe
2010-08-19 12:34
#1

Det är synd att det är på detta sätt, men missbedömningar har alltid funnits och kommer alltid att finnas. Jag har gått flera år med min sjukdom innan jag fick rätt diagnos. Först var det dålig kondition sedan fibros och därefter kool. Till slut blev det PAH.

Tyvärr är det nog så att om en läkare sagt att man har den och den sjukdomen så är det så och det är nog ganska självklart. Sedan blir man behandlad för detta. Det tar tid innan behandling tar och då kanske det märks att det inte blir någon reaktion. Då får läkaren lov att gå vidare, men tiden den går och patienten blir sämre.

Det är en sak. Jag är gammal, men små barn bör kollas noga och av fler läkare. Barnen ska ju ha hela livet framför sig och ska må så bra som möjligt

[Beavis]
2010-08-19 23:10
#2

Problemet är ju att dessa personer blir stämplade och ofta hamnar i obs klass med sämre undervisning och så vidare vilket ju leder till ett förstört liv. Det är en tragedi att man så lättvindligt diagnostiserar barn på det viset.

[SvenA]
2010-08-20 10:01
#3

Det finns tyvärr aldeles för många som har fel diagnos när det gäller barn i skolåldern och som går på fel nivå i skolsystemet

Upp till toppen
Annons: