Annons:
Etikettersjukdomarskador
Läst 1233 ggr
[SvenA]
2010-08-22 21:24

Långa väntetider

Man kan verkligen snacka om långa väntetider på att få en en enkel undersökning gjord

Undersökningen tar maximalt 1 timme att uföra den på och väntetiden är 6-8 månader

Man kan fundera över om dom första ska utbilda personalen innan man kan ta in patienter för undersökning

Annons:
[Beavis]
2010-08-23 22:08
#1

Det beror nog på vad det är för undersökning? och om det kräver utrustning som bara finns på ett ställe eller flera?

Utöver det så anges väntetiden efter hur många läkare som kan utföra denna undersökning? För att inte glömma antalet sjuklingar som skall undersökas? Men 6-8 månader låter ju länge.

[SvenA]
2010-08-24 09:57
#2

Det är alldeles för lång tid särskillt med tanke på den vårdgaratin som politeikerna lovar

[Beavis]
2010-08-24 14:13
#3

javisst är det så. Tyvärr blir man nog dessutom åsidosatt i högre grad ju äldre man blir tror jag? barn och ungdomar verkar ha förtur vad gäller vård och väntetider för undersökningar.

[SvenA]
2010-08-24 15:05
#4

Är man inte själv aktiv och tar reda på saker så är det till att vänta den tid som man får

Men jag som då är aktiv och tar reda på vilka rättigheter vi har kommer fram mycket snabbare

Jag har nu kommit ner till 1 veckas väntetid fast det är på ett helt annat ställe än vad som var bestämt från börgjan jag har hitta ett privat allternativ

Så det kan löna sig att ta reda på vad som gäller för det är ingen som kommer och berättar vilka alternaticv som finns

Upp till toppen
Annons: