Annons:
Etikettövrigt
Läst 1476 ggr
DesK
2010-08-30 10:45

Nekas sjukersättning

Det är inte bara nedskärningar av assisanshjälp utan det blir också allt svårare att få sjukersättning. På dagens dalarnastidningar.se står det om Roland Spers som nekas sjukersättning efter 12 år.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
[SvenA]
2010-08-31 11:05
#1

Det blir allt vanligare att man slår på den som redan lligger

Det är alltid så när moderaterna styr. för dom är det viktigare med skattesänkningar som gynnar dom som har mycket, och så har det allltid varit om man ser på det hela historiskt

Man kan inte hålla på och sänka skatterna och samtidigt behålla en hög standard på sjukvården och den sociala omsorgen. Det kommer aldrig att fungera, för man måsta få in skattemedel till sjukvården och den sociala omsorgen som är personalkrävande.

Man skär helllre ner på personal och försämrar för dom som behöver hjälpen och samtidigt så blir folk som verkligen gör nytta inom dessa områden arbetslösa.

Så att hålla på och minska ner på antalet personer inom sjukvården och den sociala omsorgen så borde man se till att anställa flera för det är samhällsekonomiskt lönsamt med en frisk befolkning som mår bra och sjukvårdskostnaderna minska automatiskt felet är att det är ingen som ser till helheten alla ser bara på sin lilla bit

Vi vill alla ha en bra sjukvårtd och social omsorg och då måste vi alla vara med och betala för den genom våra skatter

Kom inte och säg att jag utnyttjar aldrig detta och ska därför inte vara med och betala för detta för någon gång under ditt liv så utnyttjar du detta det börgjar med att du föds redan där är du med och nyttjar detta system sedan har vi barnhälsovården och jag kan fortsätta hela vägen intill dess attdu dör för vi alla nyttjar systemet på olika sätt

Och det som finanserar allt detta är dom skatter vi gemensamt betalar in så skatter måste finnas i samhället för att sanhället ska kunna fungera

Det är viktigt att vi alla är med och är solidariska och betalr skatt efter bärkraft för att vi ska kunna ha ett samhälle där vi alla kan leva ett fullvärdigt liv på samma villkor

DesK
2010-08-31 11:15
#2

Jag kommenterade den artikeln igår och la med en länk hit.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[SvenA]
2010-08-31 11:37
#3

Även jag gjorde detta

[Beavis]
2010-08-31 11:45
#4

Här är en annan artikel om att sjuka nu nekas köpa dyra mediciner på avbetalning i det nya Sveriges privata Apotek: Privata Apoteksbolag

[SvenA]
2010-08-31 12:13
#5

Inom vård skola och social verksamhet ska det inte finnas vinstddrivande företag anser jag för dom finansieras genom våra gemensamma skatte inkomster och då ska inte en liten grupp få sko sig på dessa mmedel

En sak är säker vi föds alla utan en krona i fickan och vi kan inte ta med oss några pengar i grabven heller

[Beavis]
2010-09-02 23:59
#6

Ja ska skolorna och Sjukhusen vara vinstdrivande företag skall de inte heller åtnjuta skattefinansiering i alla fall.

Det säger sig självt egentligen. Vill man vara så speciell och få specialbehandling ska man betala för det själv…. Inte låta oss andra finansiera det  med lite extra påslag ifrån deras sida.

En sjuksäng på vanligt sjukhus kostar ca 4000kr/dygn undrar vad det kan kosta med en skolplats?

Annons:
[Beavis]
2010-09-04 13:28
#7

Här är en annan person som råkat illa ut och blivit utförsäkrad och tvingas söka jobb trots att hon skall in för operation.whiplash

Där ser man skillnaden Alliansen är bättre på PR och kan charma väljarna. annars "same same but different" översättning : samma samma men annorlunda.

Upp till toppen
Annons: