Annons:
Etikettpersonlig-service
Läst 2511 ggr
[SvenA]
9/23/10, 12:50 PM

Toalettbesök efter klockan och inte efter behov

Det finns nu en dom som säger att man inte har rätt till assistans vid toalettbesök. Dessa toalettbesök man har behov av, ryms inom den kommunala hemtjänsten som bara kommer vissa tider.

Detta betyder att det numera är klockan som ska bestämma när man behöver gå på toaletten. Det är inte tillåtet när behovet finns.

Är det verkligen ett sådant samhälle vi vill ha, där det är klockan som ska bestämma våra naturliga behov?

Det kommer att bli massor av sådana här konstiga saker efter det att alliansen har vunnit valet. För det var i och med att alliansen vann förra valet som detta började bli allt mera vanligt.

Det är viktigare med skattesänkningar och skatteavdrag för reprationer och hushållsnära tjänster, än att ge dom funktionshindrade den praktiska hjälpen dom behöver för att kunna få leva ett värdigt liv. Utan att behöva förnedra sig dagligen.

Annons:
Leffe
9/23/10, 1:35 PM
#1

Det där med bestämda tider fanns förr också på ett statligt företags personal som satt i telefonväxeln. Så detta med toalettbesök efter tid och inte ett behov är en gammal myndughetspåfund. Eftersom allt går bakåt så är det ju självklart (ironi) att de inför detta även här

[SvenA]
9/23/10, 2:50 PM
#2

Men vi lever faktis på 2000 talet när vi är upplysta om att detta är fel och utgör grund föör sjukdommar fast det har inte förvaltningsdomstolen och kommuen som fattade dessa beslut

[Beavis]
9/23/10, 4:23 PM
#3

Jag tror faktiskt att dessa domstolar och allmänheten till största delen skiter i våra behov och om vi blir sjuka av att inte kunna gå till toaletten, Det är bara att lägga till lite mera piller till cocktailen.

[SvenA]
9/23/10, 4:58 PM
#4

Det är nog tyvärr alldeles för samt det du säger

[Beavis]
9/30/10, 9:16 PM
#5

Så länge skatterna sänks så är allmänheten nöjd, "syns inte finns inte"

[SvenA]
9/30/10, 10:10 PM
#6

Du har så rätt så

Annons:
[Beavis]
9/30/10, 11:07 PM
#7

Jag vill ju inte ha rätt i denna fråga, men tyvärr pekar allt på det…

[SvenA]
10/1/10, 4:01 PM
#8

Det är väl kul att få rätt i bland

[Beavis]
10/1/10, 4:41 PM
#9

Jo men inte i min pessimistiska syn på saker och ting i vår omvärld….

[SvenA]
10/1/10, 8:35 PM
#10

I detta kan jag hålla med dig att det är inte kul med alla dom nedragningarna att få rätt där kan inte kännas bra

[Beavis]
10/2/10, 1:03 AM
#11

Jag verkar ha fått stroke eller nåt? jag har börjat stava åt helvete och missa bokstäver. Jag aer det ofta inte förrän lite senare…. illa

[SvenA]
10/2/10, 11:47 AM
#12

Jag märker också att det inte stämmer ned alla bokstäver i bland när du skriver kan det inte vara så att du har för bråttom när du skriver?

Jag märker själv i bland att jag skriver fel när jag har bråttom sedan har jag det problemet med att jag inte ser vad jag skriver. utan bara hör bokstäverna vart efter som jag skriver, så jag måste förlita mig på vad jag hör och det är inte alltid talsyntesen utalar orden korrekt heller.

[Beavis]
10/2/10, 2:01 PM
#13

Jag hoppas det är så. jag har väll små händer med korta fingrar och inte världens bästa motorik… Men det känns bara som det blivit värre på sista tiden, så jag började undra lite. Tur man e moderator här så jag kan gå in och redigera mina inläggi efterskott.

Annons:
[SvenA]
10/2/10, 3:30 PM
#14

Det känns väl härligt att det går att lösa i efterhand för det kunnde vara betydligt värre

[Beavis]
10/2/10, 3:55 PM
#15

Det underlättar helt klart.  men jag är ju inte Medarbetare överallt där jag är med så några slipper undan fortfarande. Jag tittar tyvärr alldeles för mycket på mina händer när jag skriver…

[SvenA]
10/2/10, 4:49 PM
#16

Det är det som är fördelen med att vara blind man slipper att se sina händer och en massa annat onödigt

[Beavis]
10/9/10, 1:06 PM
#17

Snart så sitter vi alla på institution och behandlas som hundar och får stryk av stressade skötare, så då är skrivandet vårt minsta problem.

kolla denna artikel stryk på gruppboende

[SvenA]
10/9/10, 1:10 PM
#18

Jag hörde det på nyheterna

Upp till toppen
Annons: