Annons:
Etikettpersonlig-service
Läst 1397 ggr
[SvenA]
9/23/10, 12:20 PM

"Min dröm om ett liv efter klockan 16.00"

Min sjukdom och mitt handikapp har förutom fysiskt, dessutom gett mig ett stort psykiskt lidande. Ett lidande till följd av att jag i min svaghet, inte har haft kunskap om min rätt till ett liv med kvalité trots mina svåra funktionshinder. Kommunens makt har berövat mig min frihet, och gjort mig till en fånge i mitt eget hem. En fånge med, jag vågar påstå, sämre villkor än landets interner. Mitt brott är ofrivilligt, med en diagnos; allvarlig neurologisk sjukdom. Amyotrofisk Lateralskleros, ALS. Min dom, ger mig ens inga permissioner eller frigivning efter halva tiden. Den ger mig endast åtta timmars "liv" per dygn. Kommunens makt, har på sitt mest brutala sätt, gjort mig till en liten, liten handikappad varelse, som ska känna en djup tacksamhet för ett liv, som dock bara kan bestå av åtta av dygnets tjugofyra timmar. Jag blir ständigt påmind om att jag dessutom, har för många timmar med assistans till mitt förfogande, och uppmanad, att försöka fördela och sprida timmarna över dygnet

Läs hela hennes brättelse här

Annons:
Leffe
9/23/10, 1:36 PM
#1

Jag säger inget så säger jag inget dumt

[SvenA]
9/23/10, 2:46 PM
#2

Det är tillåtet med dumma kommentarer också det viktiga är att man reagerar på alla dessa händelser som myndigheterna hittar på

[Beavis]
9/23/10, 4:20 PM
#3

Det är ruskigt när man blir så handikappad och/eller gammal. Så man blir en fånge i sin kropp.

[SvenA]
9/23/10, 5:07 PM
#4

Denna berättelse är tydligen från 1993 innan dom personliga assistenterna kom in i bilden men vi är nu tillbaka i denna sistuation igen efter det att alliansen förra mandatperioden tog bor dom personliga assistenterna för över 700 personer och i dagläget är det fullständigt omöjligt att få personlig assistans om man bara kan äta själv

allt annat som man behöver hjälp med räknas inte längre som assistansberättigande

[Beavis]
9/24/10, 2:14 AM
#5

Man skall förlita sig på sin familj och barmhärtiga samariter. Som de gör i u-länder är tanken.

[SvenA]
9/24/10, 10:00 AM
#6

Vi är redan där kan jag lova och det blir hela tiden värre och värre

Annons:
[Beavis]
9/30/10, 9:14 PM
#7

Vi har fyra år till av förändringar, vi får se hur det blir?

[SvenA]
9/30/10, 10:12 PM
#8

Om fyra år finns vi inte längre om det får fortsätta som nu men i en högre takt

[Beavis]
9/30/10, 11:06 PM
#9

Dags att införskaffa en shysst spade då….

[SvenA]
10/1/10, 4:03 PM
#10

Det kommer inte att behövas för dom kommer bara att föra oss till ättestupan där är det tillräckligt högt så att det ryyms flera tusentals offer för alla nedskärningar

Upp till toppen
Annons: