Annons:
Etikettbemötanden
Läst 1233 ggr
[SvenA]
2010-09-25 12:47

Förnedrings TV

Vad tycker ni om alla dessa TV programm där man ska rösta bort en annan person hela tiden

Jag tycker detta är ren och skär förnedringsTV och en typ av mobbing som är helt förkastligt enligt mitt sätt att se

För det är ju faktiskt som så att vi är ala olika och helt unika det fins faktiskt bara en av oss så vi kan inte komma och jämföra olika individer

Annons:
Leffe
2010-09-25 19:23
#1

De ställer väl upp frivilligt så jag bryr mig inte om det. Jag ser inte ens de programmen.

[Beavis]
2010-09-25 19:25
#2

Det är ju en spegling av verkliga livet där människor varje dag röstas bort ifrån ön.

[SvenA]
2010-09-25 20:37
#3

Men har ni lyssnat på idoljurryn någon gång eller en del andra jury

Jag tycker att i bland så går det faktiskt för lång i mobbing som vi tycker är fel och försöker motarbeta på alla sätt

Visst ställer dom upp frivilligt men det får vara måtta ändå på dom så kallade jurrymedlemmarnna

Jag tittar inte själv på dessa program men man sitter och tittar runt på vissa kanaler och hör då väldiggt medsättamde kommentarer om dom tävlande

[Beavis]
2010-09-26 01:20
#4

Ja det är förjävligt, Men till saken är att nu får vi höra vad som annars är dolt för allmänheten. Det är sådan saker som sägs om personer på anställningsintervjuer, på presskonferenser, föredrag mm. Det vi får se där är den opolerade politiskt inkorrekta sanningen. hemskt men så fungerar det mänskliga djuret.

[SvenA]
2010-09-26 12:01
#5

Det kan nog vara sant

[Beavis]
2010-09-26 12:52
#6

Tyvärr är det sanningen och sanjingen är inte vacker. Men jag var lika chockad som dig när Robinson kom en gång i tiden.

Annons:
[SvenA]
2010-09-26 13:16
#7

Det är inte alls underligt att man har så stora problem med mobbing i skolor och på arbetsplatser när man tillåter detta i TV för detta uppmuntrar verkligen till ökad mobbing

[Beavis]
2010-09-26 13:51
#8

Problemet är ju som jag försökte säga att det redan pågår sedan länge i fikarum och skolgårdar, klassrum och rökrum mm. Vi är flockdjur och det pågår en ständig kamp för rangordning. Tyvärr har de "vanliga" människorna insett detta och utvecklats vidare utan de odlar på detta sjuka beteende.

Leffe
2010-09-26 14:23
#9

Var det inte någon som begick självmord efter att blivit utröstad i det allra första Robinson

[SvenA]
2010-09-26 15:20
#10

Jag har för mig detta också och det är flera som har fått psykiska besvär efter att ha blivit utröstade så det är en mycket farlig sak med denna förnedringsTV

[Beavis]
2010-09-26 17:21
#11

Det var i första omgången av Robinsson då det gick på SVT som killen som blev utröstad i första avsnittet tog livet av sig eter att han kom hem. huruvida andra har fått psykiska problem efteråt vet jag inte? Men jag tror denna killaen hade problem redan innan, vilket SVT med sin "rigorösa" undersökning innan viduttagningarna missat.

Upp till toppen
Annons: