Annons:
Etiketthjälpmedel
Läst 1577 ggr
[SvenA]
9/23/10, 10:32 PM

Vilket är ditt bästa hjälpmedel

För min del är det talsyntesen därefter min permobil och dushstol

Annons:
[Beavis]
9/24/10, 2:18 AM
#1

Rullstolen är bekväm.

Att jag bor i en anpassad bostad gör att jag har höj och sänkbara bänkar i köket de är också bra.

Leffe
9/24/10, 4:18 AM
#2

Det blir väl rullatorn för mig nu troligen

[SvenA]
9/24/10, 9:58 AM
#3

#1 Det där med anpassad lägenhet måste vara toppen och då särskilt höjoch sänbara bänkar

[Beavis]
9/24/10, 11:59 AM
#4

#3 Nackdelen är den astronomiska hyran. Men höj o sänkbara bänkar är ju bra oavsett om man är rullstollsburen eller ej.

[SvenA]
9/24/10, 1:50 PM
#5

Det skulle igentligen vara standard i alla lägenheter för vi är ju alla olika långa

Det skulle spara en hel del pengar åt samhället också skulle jag tro för se på oss som är långa vi måste faktiskt stå böjda hela tiden när vi håller på i köket och detta skapr ryggvärk och felställningar är en stor orsak till värk i kroppen

[Beavis]
9/24/10, 2:03 PM
#6

Ja det skulle nog vara praktiskt om det var det. Men å andra sidan gör det också att du förlorar förvaringsutrymme under köksbänkarna då de ska gå att sänka. Men det är jätte praktiskt att kunna sänka och höja diskhon och spisen. även vissa skåp kommer man åt bättre för mig som är kort.

Annons:
[SvenA]
9/24/10, 2:08 PM
#7

Jag ser skillnad på mig och min fru som är kort och måste ha något att stå på för att nå den högsta hyllan. och jag som når ända upp i taket.

Visst missar man en del förvaringsmöjligheter men dessa går enkelt att lösa på annat sätt

Hallelujah
12/19/10, 7:07 PM
#8

Min rullstol och en griptång som t.ex gör att jag kan städa mitt rum själv.

[Beavis]
12/19/10, 9:02 PM
#9

För mig är det nog min förhöjning i skosulorna då jag har en rätt stor benlängds skillnad. samt en ortos som stabiliserar min fotled och gör att jag kan stå still.

Rullstolen är rolig och användbar men inte nödvändig för mig. Men ni ser nu var mitt svar annorlunda än förra gången jag svarade på frågan.

Leffe
12/20/10, 12:27 AM
#10

Tror det är rollatorn för då kan jag sätta mig på den innan andfåddheten slår till

Upp till toppen
Annons: