Annons:
Etikettpersonlig-service
Läst 1716 ggr
[SvenA]
2010-09-23 12:36

"Han får ringa hemtjänst för toalettbesök!

Arne är isolerad. Han sitter ensam och kan inget göra. Ibland är han så stel att han inte ens kan använda telefonen och han ramlar ofta.

Läs mera här

Annons:
Leffe
2010-09-23 13:32
[SvenA]
2010-09-23 14:54
#2

Det gäller att kunna knipa igen ordentligt om man inte vill ha det i byxorna eller på golvet.

Det måste bli ett slut på all förnedring av funktionshindrade med stora hjälpbehov.

Det vore mera humant om man talade i klarspråk att "ni med stora hjälpbehov ska inte finnas i samhället, ni ska in på instutioner igen så vi slipper se er"

[Beavis]
2010-09-23 16:26
#3

Sant det vore humanare då vet man i alla fall vad de vill och vad man kan förvänta sig.

Det sker mer och mer nu med de neurologiskt handikappade. De flyttas ihop i gruppboenden och annat "för att lättare tas omhand".

[SvenA]
2010-09-23 16:56
#4

Folk skullle behöva uppleva denna förnedring som

vi med stora hjälpbehov hela tiden tvingas till så kanske det blev ett annat ljud i skällan

Många tror att det är så bra med assistenter och att alla verkligen får den hjälp och stöd som vi behöver men det skulle inte vara skadligt om dom fick pröva på att så fort dom hade varit på toaletten så sk a dom vända baken till en ennan person som torkar dom där bak

[Beavis]
2010-09-24 02:12
#5

I många fall är ju en assistent bättre än ingen alls. men att klumpa ihop alla på ett gemensamt boende är nog mest bara för att spara pengar?

[SvenA]
2010-09-24 10:13
#6

Det finns flera utredningarsom helt klart visar på att det är billigare för samhället med personliga assistenter som man själv anställer

Så alla försämringar har absolut inte med ekonomi att göra det är av helt idiologiska skäl man håller på med alla nedskärningar inom denna onsorgsdel

Man vill helt enkelt att vi ska stå med mössan i hand och tigga oss fram det är en gammal väl känd sak från högerns sida för dom har alltid varit motståndare till att personer med funktionshinder ska få kunna leva ett drägligt liv

Man kan bara se på deras inställning till att få ha ledsagare med sig på färden kostnadsfritt dom tycker att det inte är något att bråka om att vissa mäniskor får betala en extra avgift som inga andra i samhället bara för att man har ledsagarbehov det har en moderat politiker i stockholms läns landsting sagt rent ut att det har man råd med som funktionshindrad och har man den inställningen så förstår man hur dom tänker i andra av dessa frågor också

Det är likadant med antalet färdtjänstresor det är moderaterna i stort i landet som motsätter sig att vi ska få resa lika mycket som övriiga medborgare får göra

Annons:
[Beavis]
2010-09-24 12:03
#7

Och där har vi en av anledningarna till att jag aldrig har och aldrig kommer rösta på Högerpartiet nya moderaterna.

Men det är som du sägr ingen hemlighet att det är så de tänker. bara det att folk bara hör "Sänkta skatter"

bernil55
2012-04-15 11:04
#8

Vet ej om jag hade läst detta. I så fall hade jag försträngt det och jag förstår varför. För så lär det bli för mig…. :-(

[Beavis]
2012-04-15 18:56
#9

Jag vill inte bli så gammal att jag behöver hjälp med det grundläggande.

Upp till toppen
Annons: