Annons:
Etikettfärdtjänst
Läst 2627 ggr
[Beavis]
10/25/10, 10:49 PM

Rullstolsburen våldtagen i färdtjänstbuss

Läste en artikel i DN om detta och jag tror att det finns ett mörkertal inom detta att skötare och chauförer utnyttjar de svårast handikappade och andra i beroendeställning.

Annons:
[SvenA]
10/26/10, 10:54 AM
#1

Jag hörde det på nyheterna i går och jag blir enormt arg på sådant. det får bara inte förekomma för det förstör en människa fulllständigt och hur ska den drabbade någosin kunna lita på färdtjänsten i framtiden?

Dett kan skrämma folk till fullständig isolering om färdtjänsten får ryckte om sig att där kan man bli våldtagen

Jag lider verkligen med den som drabbades

[Beavis]
10/26/10, 2:03 PM
#2

Jag vet ju inte om det är sägner eller sanning men man ser ju på film och även hör att sånt här förekommer lite överallt. Att denna kvinna vågade anmäla var ju bara tur.

[Beavis]
1/13/12, 4:59 PM
#3

Nu har det hänt igen, en kvinna blev flera gånger antastad och sexuellt utnyttjad av en färdtjänstförare….

Till slut blev han tagen på bar gärning av släktingar till kvinnan.

Läs mer här

Maria
1/16/12, 6:57 PM
#4

Jag tror att alla människor som är i beroendeställning till andra har större benägenhet att råka illa ut.

Människor som utnyttjar dessa har nog också en större benägenhet att söka liknande jobb. Jobb där man i någon form vårdar en annan som inte kan "försvara" sig.

Liksom att pedofiler söker sig till barn i skolan, genom idrott och liknande.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Beavis]
1/17/12, 2:23 AM
#5

japp visst är det så

bernil55
1/18/12, 12:24 AM
#6

Jamen just, det här nya fallet då, han som var både politiker och färdtjänstchaufför och stod med byxorna (nästan) nere på bilden? Hm, var såg jag honom? Drömt? Nädå, (går-)dagens sanning!

Annons:
bernil55
1/18/12, 12:26 AM
#7

Jag fann honom.

Skorpion76
3/22/14, 3:11 PM
#8

Ja, det berättade till och med Uppdrag Granskning om en gång! Här är två reportage om det:
http://www.youtube.com/watch?v=KSSE8xreFGk
Här kommer det andra reportaget:
http://www.youtube.com/watch?v=-cuBz_6wyUs


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

thenameless
3/22/14, 9:35 PM
#9

Sånt här hade man ju hört viskas om redan innan detta hände, Att färdtjänstchafförer kunde var slajmiga emot sina kvinnliga kunder.. Men då var det rykten som troligen hade en sanning i sig. Till slut var det någon som tog steget ut när ingen blev anmäld

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

millam
3/23/14, 10:36 AM
#10

Mycket av det får aldrig publicitet. Det är bara en bråkdel som når dagens ljus. Fick för ett tag sen till min kännedom om ett mycket upprörande fall som inte talats om offentligt.

Det är hemskt att folk inte har mera vett i huvudet, en del tänker med fel huvud..

thenameless
3/23/14, 11:43 AM
#11

Förövare och sexuellt avvikande människor dras ju till yrken och platser där det finns personer som är mer eller mindre omförmögna att försvara sig tyvärr. Och personer som inte har den sociala förmågan att hitta en sexpartner dras till tex färdtjänstyrket. Fega människor helt enkelt

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Skorpion76
3/23/14, 12:20 PM
#12

#11 Dras de till gruppboenen också?


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

thenameless
3/23/14, 7:22 PM
#13

Jag uttryckte mig nog lite klumpigt. Personer med avvikande sexualitet och även personer som inte har den sociala förmågan att finna en partner kan dras till yrken och platser där de upplever att chansen att få leva ut sina lustar och sina fantasier Verkar enklast. Och gillar man små barn är dagis, skolor, idrottsklubbar bra sätt.

Gillar man kvinnor/män men klarar inte eller vill inte ha det sociala spelet kan svårt handikappade vara en väg. Då finns färdtjänsten eller gruppboenden att söka sig till.

Nu bor jag inte på något gruppboenden eller har arbetat på något men jag känner folk som gör och hör om situationer som om man var sådan kan leda till övergrepp.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Annons:
thenameless
3/23/14, 7:23 PM
#14

Som Bumbleboo säger ovan

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Upp till toppen
Annons: