Annons:
Etikettövrigt
Läst 1654 ggr
nennae
2010-10-29 15:17

En fråga

Hej på er allihopa, visste inte vart jag skulle ställa frågan så jag skrev här.

jag har i flera år varit rullstolsbunden och odiagnostiserad, gå hem ta dina värktabletter och acceptera att du inte får en diagnos var alltid svaret jag fick.

Jag åkte till slut ner till ett sjukhus som är landstings anlslutet men som privat patient då jag vägrades remisser.

Där opererade jag och slipper idag rullstolen och de mesta av värktabletterna.

Min fråga är nu var nånstans kan jag söka ersättning för mina operationskostnader? Jag har ju i flera år blivit felbehandlad av det vården och tycker därför att jag åtminstone kunde få igen mina utgifter för operation.

Mvh nenna

Annons:
[Beavis]
2010-10-29 16:00
#1

Hej och välkommen nennae.

Verkligen jobbig historia du gått igenom, jag trodde att privatvården hade de bästa läkarna? men de träffade tydligen inte du.

Det jag läst i pressen om jag minns rätt är att man anmäler felbehandlingar till HSAN?

Här är en länk till deras anmälningsblanketter De är i .pdf och går att skriva ut. Jag har inte läst ordentligt och vet inte om det bara gäller landstingsanknutna sjukhus ännu?  Ska göra en liten sökning och se, kanske någon annan med bättre insikt hinner svara innan mig, annars är jag strax tillbaka.

[Beavis]
2010-10-29 16:06
#2

Jag ser inga begränsningar i typen av sjukhus eller vård i det jag läst på deras sajt. Så det borde vara dem du skall tala med. Prova.

[SvenA]
2010-10-29 19:22
#3

Hej och välkommen du har fått svaret på din fråga ser jag

Om det är något mera vi kan hjälpa till med så hör av dig

[Beavis]
2010-10-29 21:25
#4

#2 Jag vet faktiskt inte om det var rätt svar? men det var vad jag hittade efter en sökning på ämnet.

Jag la in HSAN i länkregistret också. Tänkte det kunde vara angeläget för oss skröppel som träffar vården relativt ofta.

[SvenA]
2010-10-29 22:54
#5

Det kan nog vara försäkriskassan som ska reglera detta

[Beavis]
2010-10-30 01:10
#6

Nja h*n frågar efter vart h*n skall vända sig för att kräva ersättning och rättvisa efter att ha blivit feldiagnostiserad inom den privata vården.

Jag vet inte om HSAN omfattar den privata vården? Men försäkringskassan kontrolleras av brunskjortorna numera  så där lär h*m inte få hjälp.

Annons:
nennae
2010-10-31 10:57
#7

Tack för svar tyvärr verkar man enbart kunna anmäla läkare till HSAN för felbehandling och det har jag gjort dock har jag inte fått svar än av dem. anmälde även till patientförsäkringen men dom ansåg inte att jag blivit felbehandlad då det enl dem var en komplicerad sjukhistoria.

F.kassan ersätter mej veterligen bara dem som opererat sej utanför sverige.

[SvenA]
2010-10-31 11:23
#8

Jag tycker i alla fall att du ska kontakta försäkringskassan och höra efter det kostar bara ett samtal i alla fal

[Tearix]
2010-11-03 16:53
#9

självklart blir det en komplicerad sjukdomshistoria när läkarna inte bryr sig, suck..

Lycka till!

[Beavis]
2010-11-03 22:19
#10

Ja hel otroligt att få gå obehandlad i flera år för att sedan direkt beviljas en operation på andra stället som faktiskt hjälper.

Jag trodde inte att man kunde hamna utanför skyddsnätet på det viset i Sverige men det kan man tydligen numera.

[SvenA]
2010-11-04 09:46
#11

Det finns massor av fallgroppar i sjukvården och andra system där man hamnar mellan två stolar

Upp till toppen
Annons: