Annons:
Etikettövrigt
Läst 1502 ggr
[SvenA]
2010-10-29 13:37

Mänskliga rättigheter gäller inte

Trots att Sverige har skrivit under dom mänskliga rättigheterna för personer med funktionshinder så gäller inte dessa rättigheter.

Myndigheterna kan fullständigt strunta i dessa rättigheter. Det har Justitsieombudsmannen förklarat för mig.

Jag anmälde kommunen för brott mot de mänskliga rättigheterna men det föranleder inte någon åtgärd från JOs sida.

Detta visar på att dessa rättigheter inte har någon som helst funktion i Sverige

Annons:
[Beavis]
2010-10-29 13:54
#1

Inte för de svaga i alla fall. Hade du varit bättre kompis med journalister hade det kanske varit intressantare för JO att föra din talan?

Men Handikappfrågor är iskalla i årets val och efter. Vi kan nog se oss om i stjärnorna eftewr lika rättigheter och integration i samhället nu. Jag är pessimist men det är känslan jag får, Sverige har blivit kallt.

[SvenA]
2010-10-29 14:19
#2

Jag ska se hur man gör för att göra en anmälan till europadomstolen och se om dom tar upp en anmälan

Att samhället har blivitkallare för oss är helt klart och att man inte vill ta debaten om hur det verkligen ser ut för våra grupper är rent ut för hemskt för alla kan vi bli drabbade

[SvenA]
2010-10-29 19:24
#3

Jag fick detta från Rikspolisen för en stund sedan         Så här anmäler du brott mot dom mänskliga rättigheterna

  • Rutinen för anmälan om brottslighet mot mänskliga rättigheter (Folkrättsbrott kallas det i Sverige) är densamma som för övriga brott. Ärendet hamnar därefter hos RKP's Krigsbrottskommission som utreder det i samråd med Åklagarmyndigheten.

  • M.a.o. kan en anmälan göras till vilken polisstation som helst i landet enligt vanlig rutin. Alternativt kan anmälan göras via brev,direkt till Krigsbrottskommissionen och då skall följande adress användas:

  1. Rikskriminalpolisen, Utredningssektionen, Krigsbrottskommissionen, Box 12256, 102 26 Stockholm
  2. Eller via fax. och då skall följande nummer användas: 08-650 52 60
  3. Eller via e-post och då skall följande adress användas: wcu.rkp@polisen.se.
Upp till toppen
Annons: