Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 4916 ggr
Leffe
12/10/10, 12:21 PM

Klotterplank 5

Klotterplanket fortsätter här nu. Fyran blev så lång

Klotterplank 4 hittar du här

Annons:
Leffe
12/10/10, 12:26 PM
#1

Skulle vilja se EvaG åka tefat.
Desk lycka till med julartiklarna och krya på ögonen.

Själv sitter jag här hemma och väntar på att min el-rullstol ska levereras. Den skulle ha kommit för 14 dagar sedan. De ringde i morse och sa att den kommer vid lunchtid. Vi får väl se om det blir så.

Sköt om er

[SvenA]
12/10/10, 12:30 PM
#2

Jag skulle vilja se både dig och Eva åka tefat det vore nog en syn för gudarna

Leffe
12/10/10, 12:31 PM
#3

Jag åker gärna på samma tefat som hon

[Beavis]
12/10/10, 12:52 PM
#4

Hur går det med stolen? har den anlänt?

[SvenA]
12/10/10, 1:25 PM
#5

#3 Så roligt ska du inte få ha det du ska åka ensam

Leffe
12/10/10, 1:47 PM
#6

#5 Man får väl drömma?
#4 Inte ännu. Jag tvivlar den kommer

Annons:
[SvenA]
12/10/10, 2:39 PM
#7

#6 Det är drömmarna man lever på i våran ålder

EvaG
12/10/10, 3:10 PM
#8

Puss på er.Kyss

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

[Beavis]
12/10/10, 5:02 PM
#9

Mörker…

Leffe
12/10/10, 5:17 PM
[Beavis]
12/11/10, 12:25 AM
#11

Kul, då har du något att göra ikväll och imorgon då. lära dig köra och hitta alla finesser. Sen måste du ju pimpa den lite, trimma motorn mm. Har du någon bild på den? eller finns det i någon annan tråd?

Leffe
12/20/10, 10:43 AM
#12

Idag ska jag försöka ta mig till zoo-affären och sedan till biblioteket. El-rullstolen vågar jag inte ta, det verkar inte vara plogat, så det får bli rollator och färdtjänst.

[SvenA]
12/21/10, 12:01 PM
#13

I dag har vi 15 grader kallt här och jag slipper gå ut i kylan vilket jag är glad åtså i dag har man verkligen en fördel gentmot alla som tvingas ge sig ut i kylan

Annons:
[Beavis]
12/22/10, 12:09 AM
#14

Det är ett underbart liv solen skiner och fåglarna kvittrar…

Leffe
12/23/10, 10:37 AM
#15

Ni som tar bilen för att åka bort och fira jul. Kör försiktigt. Det är bättre att komma fram senare än att inte komma fram alls

[Beavis]
12/23/10, 8:31 PM
#16

#15 Beror på hur man ser det?

Det verkar vara kaos inom lokaltrafiken i Skåne och hos SJ i söder.

Leffe
12/23/10, 9:05 PM
#17

#16 Hur man än ser det så är det väl bättre att komma fram senare än att hamna på sjukhus eller bårhus

[SvenA]
12/23/10, 9:15 PM
#18

Det är bättre atbli omkördoch bortkommen i stället för okommen och bortkörd

Leffe
12/23/10, 9:16 PM
Leffe
12/24/10, 10:49 AM
#20

Jag ska över till min äldsta syster och hennes barn och fira jul i eftermiddag. Funderade ett tag på att göra en julkryssning, men kom fram till att det här alternativet är mycket lugnare.

God jul på er och sköt om er

Annons:
[SvenA]
12/24/10, 11:24 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Hoppas att ni alla får en riktigt god jul med mycket god mat

Leffe
12/26/10, 12:27 PM
#22

Inlägg 21 vilken härlig vinterbild med pulkaåkande barn.

Snart är det jul igen. Tänk det är mindre än ett år till nästa jul och tiden går ju så fort.

Sköt om er och ta det lugnt idag alla ni som åker hem efter julfirandet

[SvenA]
12/26/10, 2:27 PM
#23

Den bilden är 1 år gammal vi tog den förra året min ledsagare och jag när vi var ute

Visst är det kul med barn i en backe åkande pulka men tyvärr så blir det mera ovanligt hela tiden det verkar som om man inte längre ska tillvarata det finna vintervädret

Det är bara att se här där jag bor det har varit minusgrader sedan i november men inte en enda skridskobana har man gjort trots att det har varit verkligt goda förutsättningar för det i år

Men numera ska det inte vara naturis det är bara konstfruset som gäller

[Beavis]
12/26/10, 3:35 PM
#24

Jag tror att folk är så indoktrinerade i att allt måste göras under organiserade former att om det inte finns en pistad pulkabacke i närheten får barnen sitta hemma och leka vid datorn.

Gud förbjude om de skulle slå sig om de åker pulka i backen utanför husknuten.

Gittan
12/26/10, 3:58 PM
#25

#24 Där har du helt fel. Möjligen sker detta i storstäder för där finns det ju inte direkt några orörda platser att åka på och göra egna spår med mera eller också får man inte göra det.. Men utanför stadens gränser åks det skidor i skog och mark och man gör egna spår. Detsamma gäller pulkaåkningen.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


[Beavis]
12/26/10, 4:25 PM
#26

#25 Jag ser mest till min egen förort och vad jag tycker mig höra i omgivningen. Det finns massor med "naturliga" backar härute men det verkar inte duga? de flesta ska åka i slalombackarna en bit bort. Jag e gammal och bitter men på min tid var det inte sånt tjat om hjälmar och skydd , liftar mm för att åka skidor och pulka. Hur det är i småstäder och på landet kan jag ju inte svara på helt utan bara i min lilla håla.

Gittan
12/26/10, 4:32 PM
#27

Hjälm och skydd. Sluta och tänk bittert utan tänk efter i stället. Var det när du var ung lika mycket asfalt och hårt underlag där barnen kunde slå sönder huvud och andra kroppsdelar som det är nu. Var det inte mer grus, jord och gräs under snön än i dag. Kanske därav hjälm och skydd. Mina barn får också ha hjälm när vi åker skidor i skogen. Träden är hårda och jag tror att dessa hjälmar som används idag och som inte användes förr gör att det blir färre barn som får funktionshinder jämfört med tidigare.

Borde inte vi äldre tänka på att försöka se ti9ll att inte fler blir funktionshindrade på grund av olyckor. Så varför är du så bitter till skydd och hjälm. Vill du ha fler funktionshindrade. Jag vill ha färre i alla fall och mina barn har skydd.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Annons:
[Beavis]
12/26/10, 9:16 PM
#28

Visst var det det även om jag kallar mig gammal är jag inte så gammal Skrattande. Jag tycker bara att man överbeskyddar barnen nu för tiden. barn lär sig ju genom erfarenhet. Om de gör illa sig när de kör in i ett träd med pulkan så lär de sig att styra förbi trädet nästa gång.

Olyckor som skapar invaliditet  är nog ialla fall svårt att avstyra med en jofahjälm? Jag är bitter på mitt liv i allmänhet inget alls egentligen på att ni sätter hockeyutrustning på ungarna. Det var mest en observation och reflektion mellan nu och när jag var barn.

Leffe
12/26/10, 11:59 PM
#29

Jag hade inte hjälm när jag spelade hockey och tack vare det förlorade jag nästan all syn på ena ögat. Hjälm och skydd har inget med överbeskyddande att göra och det säger jag trots att jag är mycket, mycket äldre än dig. Jag påstår att det vi lärt oss av våra misstag slipper våra eventuella barn. De får istället en massa nytt att lära sig som vi inte ens kan tänka oss. Allt förändras ju. Ny teknik - nya faror. Det är ju bra om de slipper farorna från vår ungdomstid då de har mycket nytt som hotar istället.

Leffe
1/1/11, 2:38 AM
#30

Årets första dag

Nu skriver vi 1 januari 2011. Hoppas ni firade in det nya året på ett bra sätt och att ni ser med tillförsikt för år 2011 med familj och eventuella djur.

Det är vinter ute och många smällare har hörts på gott och ont. Hoppas att det denna gång var mest på gott och att inte våra djur blev allt för uppskrämda och att inga människor eller djur blev skadade. Det är ju baksidan med fyrverkeripjäser.

Nog pratat om det. Nu ska vi alla få ett bra 2011.

Sköt om er

[SvenA]
1/1/11, 11:07 AM
#31

Det nya året startar med hårda vindar ute och en massa snödet är nu bara att hoppas att inte alla dom förändringar som behövs i samhället för att även vi ska kunna vara fullt delaktiga idetta inte blåser bort

[Beavis]
1/1/11, 6:40 PM
#32

Jag har ännu inte varit ute sen i natt, men då var det kallt och snöade.

[SvenA]
1/1/11, 7:07 PM
#33

Här kommer man inte ut på grund av dålig plogning

[Beavis]
1/1/11, 7:12 PM
#34

Nä jag är jävligt glad att jag inte är rullstolsbunden om vintrarna. lider med er.

Annons:
[SvenA]
1/1/11, 10:23 PM
#35

Det skulle fungera om dom bara plogade gångvägarna lite oftare och lite mera ordentligt för det är inte bara vi rullstolsanvändare som får problen det är alla med förflyttningssvårigheter och har ett hjälpmedel även utan hjälpmedel är det svårt för många

Leffe
1/2/11, 3:01 PM
#36

Här blir det en lugn dag. Just nu sitter katterna och stirrar ut genom fönstren. Det skottas tak utanför.

Sköt om er

[Beavis]
1/2/11, 8:46 PM
#37

Det är ju så att de vågar inte ploga för djupt för då kan de skada plogen så man får stå ut med nån centimeter snö. jag tycker det är värdelöst. Men de måste ju bli bättre på det de gör ändå för de plogas för sällan och för dåligt. De fegar för mycket med att ploga nära trottoarer och stolpar. de lämnar stora vallar efter sig där vägar och cång/cykelvägar korsas. Vad sägs om att köra ett varv till runt kvarteret?

[SvenA]
1/2/11, 10:19 PM
#38

Det skadar inte stålet det bara slits ner lite fortare men det går att slipa om flera gånger så det är bara av kostnadskäl som man inte sänker ner plogbladet ordentligt

Leffe
1/5/11, 9:20 AM
#39

Jag är uppe tidigt. Ska iväg till vampyrerna - med andra ord så är det dags för blodprovstagningar igen på vårdcentralen. Katten flög upp från sina sovplatser när klockradion plötsligt ringde så tidigt.

[SvenA]
1/5/11, 10:30 AM
#40

Det var verkligen tidigt för att vara du fast ska mantill vampyrerna så gäller ddet att vara snabb

Leffe
1/5/11, 10:41 AM
Annons:
Gittan
1/5/11, 5:22 PM
#42

En fin vinterdag har det varit. Barnen har lekt med sina klappar och sett på en DVD-film för 100:de gången. Jag har städat här hemma och nu ska jag göra middagen så den är klar när gubben kommer hem. Hoppas ni får en trevlig onsdagkväll.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


EvaG
1/11/11, 11:25 PM
#43

Nu är jag hemma igen och det första jag gjorde var att drutta på ändan i halkan två gånger.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

[Beavis]
1/12/11, 12:44 AM
#44

Det är glashalt utanför min port och inte sandat trots att det töat och frusit i två dagar nu.

Är riktigt förkyld också

Leffe
1/12/11, 10:57 AM
#45

#43 Välkommen hem till vintern

[SvenA]
1/12/11, 11:43 AM
#46

#43 Hoppas att det gick bra så att du inte slog dig för mycket

EvaG
1/12/11, 12:19 PM
#47

#46 Här får du svaret

Sitter hemma på en mjuk kudde sedan jag halkat två gånger i går och satt mig på baken.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Annons:
[Beavis]
1/12/11, 9:24 PM
#49

jag cyklar fortfarande det är snorhalt på vissa ställen och jag har halkat omkull. men jag e envis.

Leffe
1/13/11, 10:14 AM
#50

Har fått akut tid hos husläkarmottagningen. Började få ont i foten igår och nu kan jag inte lyfta på den på grund av smärta. Är rädd att det är rosfebern som kommit tillbaka, men vi får se.

[SvenA]
1/13/11, 10:19 AM
#51

Det låter inte bra

Du har väl varit för aktiv med järnvägsbygget

Leffe
1/13/11, 10:24 AM
EvaG
1/15/11, 9:36 AM
#53

God morgon till en ny vinterlördag. Jag har arbetat i natt och ska nu snart hoppa ner i min säng. Ska först bara dricka en kopp varm te.

Hur har det gått med foten Leffe?

Hoppas ni får en trevlig lördag och ta hand om er.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

[SvenA]
1/15/11, 11:17 AM
#54

Sov gott och krama kudden

[Beavis]
1/15/11, 2:51 PM
#55

Jag är fortfarande sjuk i förkylning, hara varit utslagen hela veckan i feber, ont i huvudet, hosta och täppta bihålor och näsa.

Ett tips åk aldrig bil i sumpan på vintern med någon som inte har back på bilen…..

Annons:
EvaG
1/23/11, 7:28 AM
#56

#55 Krya på dig!

God morgon på er. Det är nu söndagmorgon. En natts arbetspass är avklarat. Nu blir det några timmars sömn innan även jag utnyttjar söndagen till olika aktiviteter. Ha en bra söndag allihopa.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

[Beavis]
1/23/11, 2:28 PM
#57

Söndagar ska man använda till att återställa sig efter helgen :-)

[SvenA]
1/23/11, 3:30 PM
#58

Fast söndagen ingår i helgen

[Beavis]
1/23/11, 9:21 PM
#59

okej man vilar upp sig efter fredagen och lördagens onyttigheterOskyldig

[SvenA]
1/24/11, 9:42 AM
#60

Det kan jag hålla med om

[Tearix]
1/26/11, 7:15 AM
#61

Jag har föresten brutit med mitt ex, "den förlamade killen" ;) igen, för en tid sen fick det vara nog. Just nu pratar vi inte ens med varandra, det kommer nog fortsätta vara så och det känns helt okej ;)  Därför har jag inte skrivit så mycket. Även om frågorna alltid kommer vara viktiga för mig och jag har personer i min närhet som är rörelsehindrade känner jag mig lite fel ute eftersom jag själv inte är rörelsehindrad. Kanske kan jag med min erfarenhet endå bidra till diskussionerna det får andra bedömma ;)

[SvenA]
1/26/11, 10:54 AM
#62

Det är väl klart att du ska vara med och komma med dina synpukter här för sajten är till för alla som tycker att dessa frågor är intresanta det finns inga som helst krav på att man själv har ettt rörelsehinder

Det är faktiskt så att vi alla kan få ett rörelsehinder nästa sekund så det är bara bra att alla är ned och skriver och lämna sina synpunkter här för vi behöver alla olika infallsvinklar på vad det innebär att leva med funktionshinder

Så jag uppmanar samtliga läsarehär på sajten att komma med sina synpukter för vi lär osss av varandra hela livet

Annons:
Leffe
1/26/11, 11:43 AM
#63

Även om man inte har eget funktionshinder har man säkert något att komma med på sajten. Alla har vi ju idéer och tankar när det gäller detta ämne. Detsamma gäller också om du har ett hinder du tycker är så litet att det inte har någon betydelse.

Kom igen alla. Skriv dina synpunkter och tankar

[SvenA]
1/26/11, 11:47 AM
#64

Dest flera tankar och ideer desto bättre är det för alla

[Beavis]
1/26/11, 12:23 PM
#65

alla infallsvinklar är välkomna ifrån handikappade till icke handikappade. Det är lätt för oss att bli enögda och enkelriktade annars.

EvaG
1/26/11, 12:33 PM
#66

Jag har, vad jag vet i alla fall, inget funktionshinder, men jag skriver här då och då i alla fall. Jag har aldrig blivit portad härifrån. Tvärtom jag verkar mest välkommen.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

[Beavis]
1/26/11, 4:49 PM
#67

Söta flickor är även de välkomna oavsett fysiskt skick i övrigt. allas åsikter är intressanta.

"Jag kanske inte håller med i det du säger? Men jag kan ge mitt liv för din rätt att säga det"

[SvenA]
1/26/11, 5:36 PM
#68

Det är väl klart att du är välkommen hit Eva

Leffe
2/8/11, 8:04 PM
#69

Nu har en vecka gått i februari. Det började bli lite härligt väder med sol och värme. Våren kanske - nejdå vintern tog bara en liten paus, välbehövlig för den har jobbat hårt denna vinter. Nu är den här igen.

Annons:
[Beavis]
2/9/11, 1:48 AM
#70

Det frös till och nu går man och halkar igen, jobbigt. Men men det går emot vår obönhörligt, den kommer

Leffe
2/11/11, 1:41 PM
#71

Här är till och med fönstrerrutorna vita av snö. Folk går utanför i varandras fotspår på gångbanan

[SvenA]
2/11/11, 2:01 PM
#72

Här har vi nästan 50 centimeter snö så våren är långt borta ännu tyvärr för oss som inte gillar det där vita som kommer ner

Gittan
2/11/11, 2:28 PM
#73

Det är underbart med lite skidväder! Tycker jag som inte har funktionshinder, men kan mycket väl förstå problemen för många.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


[SvenA]
2/11/11, 3:02 PM
#74

Visst är det underbart för skidåkarna men ni får gärna pröva på att försöka ta er fram med rullstol i detta hopplösa väder

Gittan
2/11/11, 3:42 PM
#75

#74 Jag skriver ju att jag mycket väl kan förstå problemen för många. Rullstolar, rollatorer - det är svårt för båda misstänker jag. Det enda många kan göra är väl att sitta vid fönstret och drömma till den kommande sommaren. Var säker den kommer, eller gör den inte. Ingen vet ju något om det konstiga vädret längre.

De som ser får se det positiva - ett snölandskap och sol samtidigt är vackert. För mig är det dessutom ett underbart väder för skidåkning i skogen.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


[Beavis]
2/11/11, 7:40 PM
#76

Nu är det säsong för Sitski och allt vad det heter i skidväg? för de som inte använder benen  till annat än att bära upp ett par brallor och ett par schyssta pjuk.

Ett helvete att att sig fram i provinserna idag även för en som går hjälpligt.

  • Dåligt eller inte plogade alls gångvägar
  • Dåligt eller inte alls plogade busshållplatser
  • Plöjande i hjulspår för att ta sig fram på vissa ställen
  • Klättande på snövallar efter dåligt ploggande

Detta är ett väder som bara gynnar skidåkare. Nu skulle man ha haft skidor i någon form. hade ju vart kul troligen.

Men jag avundas inte våra rullstolsbundna vänner i denna skiten när underhållet inte räcker till.

Annons:
EvaG
2/25/11, 6:42 AM
#77

God morgon alla. Här sitter jag nu med en kopp rogivande rött te. När den är uppdrucken är det dags att krypa ner i den sköna sängen och sova några timmar. Hoppas ni alla får en trevlig dag och ta det lugnt och försiktigt.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

[Beavis]
2/25/11, 6:42 PM
#78

# 77 Jag är döende i förkylning aå jag kommer ta det extremt lugnt.

[SvenA]
2/25/11, 9:12 PM
#79

#78 Inte kommer du att dö av dinförkylning inte

[Beavis]
2/26/11, 2:02 PM
#80

Det känns så. kan inte amdas gemom näsan, har feber och ont ihuvudet….

EvaG
3/1/11, 5:42 AM
#81

Nu är det en ny månad. Tänk vi är inne på den tredje månaden år 2011. En sak är helt klar och det är att tiden står inte still och att tiden som gått kommer inte tillbaka.

Hur som helst vintern har kommit en dag till närmare sitt slut, vilket innebär, hoppas jag, att en vacker härlig sommar närmar sig.

Hoppas ni får en bra dag och ta det lugnt och försiktigt i tillvaron.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

[SvenA]
3/1/11, 10:40 AM
#82

Hoppas att denna månad går fort så att värmen kommer snart är trött påsnö och kyla som gör att man drar sig för utomhusaktiviteter

Bara det blir varmare kan man i alla fall sitta i trädgården och njuta av en kopp kaffe i solen

EvaG
3/6/11, 8:10 AM
#83

God morgon till en uppåtgående sol. Det ser med andra ord bli en vacker dag. Det blev en långt arbetsskift i natt. Med andra ord så kommer jag nu sova bort det fina vädret.

Hoppas ni får en givande söndag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Annons:
[SvenA]
3/6/11, 3:20 PM
#84

Här har vi åkt vasaloppet

[Beavis]
3/6/11, 10:28 PM
#85

Jag blir trött bara av att titta på vasaloppet. fy fan vad ont i lungorna man måste få av att kämpa i denna kyla.

[SvenA]
3/7/11, 11:07 AM
#86

Man måste beundra dom som håller på me detta

[Beavis]
3/7/11, 7:31 PM
#87

Det är totalknas på denna sajt just nu, verkar vara problem med inloggningarna…

EvaG
3/8/11, 5:49 AM
#88

Tänk att det nu gått över en vecka i månaden mars tecken. Mars den månad när vintern sakteliga går över i vår. Snart kommer de första vårtecknen att synas. Hästhoven kommer snart säga "tittut här är jag" Det börjar spritta i kroppen hos våra djur och kanske hos oss också.

Solen kommer att värma mer och mer. Dagarna blir ljusare. Ja man kan hålla på hur länge som helst, men plötsligt är det sommar.

Önskar er alla en trevlig dag och ta det försiktigt.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

[SvenA]
3/8/11, 3:04 PM
#89

Kände faktisk solvärmen ordetligt i dag

[SvenA]
3/9/11, 10:40 AM
Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: