Annons:
Etiketttillgänglighet
Läst 3441 ggr
[SvenA]
2010-12-19 21:29

Parkeringstillstånden ska tas bort

Mu ska man ta bort alla parkeringstillstånd för alla som kan stå på sina fötter.

Alla rörelsehindrade personer som i dag har parkeringstillstånd och som kan stå på sina fötter. kommer i fortsättningen inte att vara berättigade tilll dessa parkeringstilstånd som de har idag.

Det handlar om alla som har olika gånghjälpmedel eller saknar armar. Dessa kommer enligt dom nya reglerna inte vara berättigade till parkeringstillstånd.

Det är bara personer som inte kan sstå på sina fötter som ska ha rätt till parkeringstillstånd

Det är den nya moderata Infrastrukturminister Katarina Elmsäter Svärd som har bestämt detta. Och det är helt i sin ordning tycker hon.

Detta kommer att bli väldigt dyrt för samhället att införa detta då detta betyder att flera blir tvungna att åka färdtjänst till saker dom kunde klara själva förut.

Det är inte bara ett ekonomiskt vansinne det är även ett mycket stort nederlag och lidande för dessa personer som nu kommer att mista sin frihet.

Källa TV nyheterna rapport 19.30 i dag

Annons:
[Beavis]
2010-12-19 23:24
#1

Klart hon tycker, Om inte hon får parkera mercan nära riksdagen eller NK så ska fan inte ett jävla skröppel få göra det heller. Att ta bort Handikapp parkeringsplatserna eller tillstånden helt. vågar hon inte göra i ett svep. det kommer om något år. var så säkra på det. Subban har har ingen empati för oss som inte alltid orkar gå längt bort ifrån parkeringområdet eller har kryckor mm som kan repa bilarna bredvid osv.

Läs hennes Blogg

Jag googlade hennes e-postadress men hon verkar inte ha någon officiell. antar att hon fått hatbrev förut?? men skicka till riksdagen eller via hennes blogg och berätta  vad ni tycker om hennes beslut.

Här är en adress via moderator så att de kan censurera bort de värsta svordomarna eller välja att kasta de brev som är aldeles för kritikska (tro inet annat)

Leffe
2010-12-20 00:23
#2

Jag tycker delvis att det är rätt. Det är alldeles för många parkeringstillstånd som blivit stulna och används av andra. Vidare så finns det många som fått men inte längre behöver. Av den anledningen tycker jag detta är bra och nu kanske det blir ett sätt att de som kan gå och så vidare får söka igen

[Beavis]
2010-12-20 01:05
#3

#2 Den tanken är god att man skall få återsöka för tillstånd efter en viss period om inte annat pga att det finns risk att man sålt vidare eller fått tillståndslappen stulen.

Men vad jag förstod av Svens inlägg är till exempel du som kan resa dig och gå lite körd nu. Du får vänta tills du e helt bunden till stolen innan du får tillbaka tillståndet.

Det är många sorters förmåner för gamla och sjuka samt handikappade som borde kollas upp hårdare då tex p-tillstånd är hårdvaluta och ibland har sjuka fått det och sen tillfrisknat och ändå behålit handikapp tillståndet.

Men nu straffas alla med rullator eller käppar.

Leffe
2010-12-20 01:11
#4

Tyvärr är det ju så med allt som används fel eller att fel personer utnyttjar något. Andra blir straffade.

Vet inte hur man ska göra för att ingen oskyldig ska bli straffad för olika händelser.

När det gäller parkeringstillstånden så kanske man tänker som så att de som kan gå kan stå på platser som heter Handikappsparkering medan de som behöver stå närmare får parkeringstillstånd. De får ju stå även där det är parkeringsförbud..

Hur man ska lösa detta med hur parkeringsvakter ska veta att den och den bilen har rätt att stå på handikappsplats vet jag inte. Det kanske kan lösas med ett annat typ av märke i bilrutan. Jag misstänker att det kommer protester så det blir något åt detta håll

[Beavis]
2010-12-20 01:19
#5

Det visar sig.  ja ja vi ska alla dö någongång

Leffe
2010-12-20 01:25
#6

Det är väl det enda vi vet säkert

Annons:
[SvenA]
2010-12-20 10:07
#7

Faktum är att parkeringstillstånden oprövas med jämna mellanrum så att det skulle vara ett stort problem med gamla tillstånd kan jag inte hålla med om.

Och det är ju så att alla bra saker missbrukas av en ytterst liten grupp, och det ska inte majoriteten behöva lida för.

Detta kommer att bli väldigt dyrt för samhället med stora ökade färdtjänststkostnader samt ökade sjukvårdskostnader när den personliga friheten begränsas väldigt kraftigt.

För det är faktiskt som så, Att tar man bort friheten så mår man psykiskt sämre vilket även påverkar det fysiska måendet.

[SvenA]
2010-12-20 10:16
#8

Här finns det kontakt uppgifter tilll henne

http://www.regeringen.se/sb/d/13484

Skicka massor av protester till henne så att hon verkligen får upp ögonen för detta vansinne

Leffe
2010-12-20 11:02
#10

Vi får väl se hur det slår i slutändan när det gäller tillstånden. Jag är väldigt negativ till det som skrivs och sägs i media om saker och ting. Media har en otrolig förmåga att vinkla det mesta

Leffe
2010-12-20 11:07
#11

Tänk vad bra det skulle vara för mijön om de kollektiva medlen fungerade bra inklusive färdtjänsten. Då kunde man ta bort alla parkeringsplatser, inklusive handikappplatserna. Privatbilarna skulle inte behövas och vi skulle alla må bättre även naturen. Och isbjörnarna vid Nordpolen skulle kunna överleva

[SvenA]
2010-12-20 21:50
#13

Det här strider not FN konventionen om mänskliga rättigheter för funktionshindrade artikel 9 om tillgänglighet och artikel 20 om fri rörlighet

Det vore bra om någon gjorde en polisanmälan om detta så att man får det prövat .

Vi måste bli betydligt tuffare och anmäla alla dom brister som förhindrar oss att kunna vara fullt delaktiga i samhället

Vi är i sverige lite rädda för att stöta oss med våra makthavare vilket i slutändan enbart skadae oss själva genom att man försämrar våra möjligheter till ett självständig liv

Annons:
[Beavis]
2010-12-20 22:24
#14

Jag stödjer den som vill polisanmäla. Jag har tyvärr varken bil eller körkort så vet inte om jag själv är en bra kandidat att vara martyr i detta?

[SvenA]
2010-12-20 22:28
#15

Det bör nog vara en som själv är drabbad för att efecktenska bli den rätta för det är en enskild person som blir drabbad i slutändan

Wruss
2011-02-22 22:45
#16

Kanske borde min fråga skrivas i en speciell tråd, men jag tar denna tråden:

Är det någon som vet vad som krävs för att få parkera på handikappmarkerad parkeringsplats i USA (California)? Vi har ett svenskt (EU) parkeringstillstånd, men… är tveksam om det duger "over there". Någon som vet? Eller åtminstone vet var jag kan fråga?

[Beavis]
2011-02-22 22:58
#17

#16 Sponant skulle jag säga att det enklaste är att fråga på usas ambassad.

[SvenA]
2011-02-23 10:53
#18

Det är så olika från lad till land att man måste kontakta respektive land och i USA skulle jag tro att det är olika i delstaterna också

[Beavis]
2011-02-23 21:01
#19

Ja kalifornien är ju världens fjärde största ekonomi. kanske har de egen hemsida på nätet?

Upp till toppen
Annons: