Annons:
Etiketttrafikskadade
Läst 3075 ggr
dogg
2010-12-24 23:36

Huvudvärk så fort jag lägger mig ner akut hjälp!!!

Hej, tror jag blir tokig snart, har en whiplashskada elle nackskada som det numera ska kallas, diagnosen är WAD grad III samt nerv och muskelskador i höger axel, sedan en bussolycka för 7 år sedan, är 29 år gammal.

Det senaste halvåret har huvudvärken och migränanfallen sakta blivit värre. Nu dock den senaste veckan vet jag inte vad som hänt, har sedan 7 år sovit på tempur madrass och kudde annars har jag inte stått ut med värken som skapas. Det har varit jätteskönt att veta att jag i alla fall har ett ställe, ett sätt att få ner värken i nacken och slappna av. Men nu kan jag inte lägga mig ner längre så fort jag lägger huvudet på kudden exploderar det i huvudet, jag får så ont att jag mår illa.

För att värken ska gå att stå ut med måste jag kyla ner huvudet har en ögonmask med gele som går att lägga i kylskåpet. Då kanske jag klarar i bästa fall att ligga någon timme, sen får jag vandra runt en bra stund innan jag kan lägga mig igen.

Vet inte var jag ska ta vägen för om jag sitter upp står jag till slut inte ut med värken i nacken och höger axel och skuldra. Har knappt sovit sista veckan, de senaste månaderna har jag fått mer och mer huvudvärk så snart jag lagt mig.

Är också nyinflyttad i Göteborgsområdet och har börjat nysta i vilka sjukgymnaster som är bra. Men funderar när jag har läst och läst det senaste halvåret om andra skadade om inte en bra naprapat skulle vara nödvändigt för att lösa spänningar i nacken.

Fick spränghuvudvärk direkt när bussolyckan skedde, hade det i 1,5 år tills Åke Nyström opererade mig och vill inte komma tillbaka dit. Anledningen till att jag blivit så här dålig var att jag kom till Göteborg från Skåne i jan 2010, hamnade i en mögellägenhet, blev jättedålig, flyttade till andrahand och i den kommunen fungerade inget, det fanns inga bra sjukgymnaster, ingen varmvattenbassäng mm. Jag har alltså stått utan behandling nu ett år.

Har flyttat till Mölndal och fått mycket bättre förutsättningar. Snälla om någon kan hjälpa mig i djungeln dels bland alla som finns att besöka i Göteborg och dels i djungeln av behandlingsmetoder. Har provat allt som finns hos sjukgymnaster utom OMT som känns osäkert någon som provat? Någon som provat naprapat? Alla tips är MYCKET välkomna! Tack på förhand. Mvh Ulrika

Annons:
[SvenA]
2010-12-25 11:00
#1

Välkommen hit

Det här låter inte alls roligt har du inget smärtstillande att ta så att du får sova lite för sömnen gör ju underverk

TNS har du testat det?  Jag hade det på 80-talet för min rygg och det hjälpte bra då tyckte jag.

Akut så finns det nog bara sjukhuset

Jag tycker nog att du ska låta en läkare titta på dig och se om det inte har hänt något som gör att du har fått det så besvärligt.

Det kan ju faktisk tvara något som har hänt som du inte själv tänker på? så ta kontakt med läkare och se till att få ordentlig smärtlindring så att du bryter det som nu pågår i din kropp så att du får den välbehövliga vilan.

Lycka till med dina problem och jag hoppas verkligen att det ordnar sig för dig

[Beavis]
2010-12-25 23:14
#2

Hej och bälkommen säger jag med

Mitt råd skulle ju vara att just träffa en Naprapat eller Kiropraktor för att se om de kan hjälpa dig med eventuella nerver som är i kläm etc.. Tyvärr bor jag i stockholmsområdet så jag vet inte vart sådana finns  i Göteborg/mölndal? kanske har någon annan något tips? Men i af En kiropraktor har ju licens och legitimation och jobbar ju mer nerverna i nacke och rygg, testa en sådan. Sjukgymnaster i all ära men de kan inte lika mycket.

Upp till toppen
Annons: