Annons:
Etiketthjälpmedel
Läst 2553 ggr
Eda
2016-04-22 12:26

Hjälpmedelsbidrag!

Bråttom! Jag fick alldeles nyss veta att du som har funktionshinder kan söka hjälpmedelsbidrag hos Hopptimiststiftelsen, vars ansökan måste vara inne före den 30 april i år (31 oktober vid nästa tillfälle).

Krav:
Alla som har ett funktionshinder som gör att man behöver stöd av hjälpmedel för att klara sin vardag.

De som har sökt hjälpmedel från det offentliga systemet och av någon orsak inte har fått tillräckliga hjälpmedel för att få ett fullvärdigt liv.

Ålder eller intäktsnivå styr inte möjligheten att få bidrag från stiftelsen. En väl dokumenterad ansökan där du redogör för funktionshinder, behov och varför du behöver stöd skickas in.

Stiftelsens styrelse går igenom din ansökan och stiftelsens värdeord ligger som underlag för deras beslut.

Den som får bidrag från stiftelsen blir ombedd att efter ett halvt år ge en rapport/återkoppling på hur hjälpmedlet har givit bättre livskvalitet och en bättre vardag.

Se: http://www.hopptimiststiftelsen.com/ansoumlk-om-stoumld.html  och

http://www.hopptimisten.com/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
thenameless
2016-04-22 19:35
#1

Jag har försökt söka men fick nobben för aett antal år sedan. Tror jqg använder för få och på fel vis?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Eda
2016-04-23 08:56
#2

Hopptimiststiftelsens första utdelning var i december 2015, så du har nog ansökt tidigare på något annat håll. Men eftersom de pengar stiftelsen har är begränsade och om det är många som söker, så kan inte alla som söker få hjälpmedel även om de krav som finns uppfylls.

Men om man verkligen behöver ett hjälpmedel som man inte får hjälp till av det offentliga systemet, så varför inte söka flera gånger.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

thenameless
2016-04-23 12:01
#3

Jag sökte handiikappsbidrag ifrån Försäkringskassan så det var nog inte samma sak?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

tlover
2016-05-21 22:32
#4

#3 Det är för dom som nekats hjälp från tex FK "De som har sökt hjälpmedel från det offentliga systemet och av någon orsak inte har fått tillräckliga hjälpmedel för att få ett fullvärdigt liv."

l'm back

thenameless
2016-05-21 23:57
#5

#4 Tack för klargörandet.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Eda
2019-04-18 08:57
#6

Nu är det åter dags att söka bidrag på HOPPTIMISTSTIFTELSEN

Ansökan måste vara inne senast 30 april 2019 för att kunna vara med på vårens utdelning som sker den 1 juni 2019.
För att kunna  söka till utdelning  1 december måste ansökan vara inne senast 31 oktober.

Exempel på vad som delats ut finns längst ner sidan på följande länk: 

http://www.hopptimiststiftelsen.com/ansoumlk-om-stoumld.html?fbclid=IwAR2dpHyTVvBulJRAfhtlpkUO1zkC5erkyHdMr7IQeoyvHCGo-6gc9kaD6Zo

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Upp till toppen
Annons: