Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 3093 ggr
Leffe
5/20/12, 10:44 AM

Klotterplank 11

Här fortsätter vi kladda, klottra och skvallra om annat än sådant som har med rörelsehinder att göra.

Gamla tråden hittar du här

Annons:
Leffe
5/20/12, 10:47 AM
#1

Idag är jag bara trött, trött och trött. Det är nog en biverkning av nya medicinen som jag började med i tisdags. Kommer nog sitta på balkongen och sova i solen.

Sköt om er

DesK
5/20/12, 11:01 AM
#2

Leffe hoppas att du snart piggnar till igen.

Här är halvruggigt väder, men jag får ta på mig en tröja, för jag måste fortsätta med trädgården.

Ha en skön söndag!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Beavis]
5/20/12, 12:29 PM
#3

Jag har ont i halsen det vägrar gå över. trist. Önskar det blev varmt ute snart

Maria
5/21/12, 7:39 AM
#4

Godmorgon alla.

Det är ett underbart väder i Göteborg och jag ska iväg till doktorn.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

DesK
5/21/12, 7:46 AM
#5

Lycka till hos doktorn, humlan Glad

Här är mulet och rätt svalt, idag ska jag baka Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Gittan
5/21/12, 10:51 AM
#6

Solen skiner och ledig från jobbet idag. Kan man önska sig mycket mer? Hoppas ni alla får en bra dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Annons:
Leffe
5/21/12, 12:48 PM
#7

Nu ska jag rulla ut i solen och bland annat till apoteket och hämta ny medicin.

Sköt om er

bernil55
5/22/12, 9:22 AM
#8

Och jag ska på Hälsocentralen idag och hoppas molnen döljer solen så jag klarar det… Idag ska det inte bli så farligt men sen bär det iväg. AC och kylhalsdukar gäller för att jag ska orka ta mig till rullstolen i alla fall…

Jag har alltså ingen svettningsförmåga…. Gråter

EvaG
5/22/12, 10:52 AM
#9

Jag har precis gjort mig i ordning för att gå ut och koppla av i solen några timmar. Sedan är det dags för en matbit och förbereda sig för nattens arbetspass. Önskar er alla en riktigt trevlig dag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

[Beavis]
5/22/12, 3:45 PM
#10

Äntligen varmt och soligt, men jag har fortfarande problem med halsen… säkert aids? Jag har hört att man får inflammation i halsmandlar och liknande då…… (obs lite ironi)

EvaG
5/23/12, 7:18 AM
#11

God morgon. En helt underbar morgon. Sol och redan varmt. Och då ska jag sova några timmar. Önskar er alla en riktigt trevlig dag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Gittan
5/23/12, 8:22 AM
#12

Visst är det en underbar dag. Så idag blir det jobba ute som gäller. Hoppas ni får en bra dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Leffe
5/23/12, 11:43 AM
#13

Härligt väder idag också. Snart dags kasta ut teven och datorn.

Sköt om er

Annons:
DesK
5/23/12, 5:25 PM
#14

Här blommar häggen, så nu tar skomakarn semester Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Beavis]
5/23/12, 6:47 PM
#15

Jag vet inte vad hägg är? men säkert trevligt. här e varmt. har just fått hjälp att byta sadel på cykeln så nu kan jag kanske börja motionera lite?

Maria
5/23/12, 7:12 PM
#16

Hägg är nog bland det finaste jag vet och jag gillar även doftenTungan ute

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Beavis]
5/23/12, 9:45 PM
#17

Någon form av buske  e det, har jag svagt minne av

Maria
5/24/12, 6:21 AM
#18

Godmorgon alla.

Ska snart iväg till jobbet och i eftermiddag ska jag på möte hos läkaren med arbetsgivaren och försäkringskassan.

Jag är faktist lite nervös. Får se vad de säger.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
5/24/12, 11:01 AM
#19

Jo solen skiner. Rexarna ligger redan på balkongen, men absolut inte skogisarna - de sitter och tittar ut genom köksfönstret istället. Ska ut och köpa billiga karameller - extra pris. Har möte med styrelsen i patientföreningen för PAH i kväll.

Sköt om er

[Beavis]
5/24/12, 11:56 AM
#20

Jävla förkylning som vägrar gå över… fortfarande ont i halsen.

Annons:
Bettan
5/24/12, 12:13 PM
#21

En helt underbar dag och dessutom har jag helt fritt i dag. Kommer nog ge mig ner till Kungsträdgården och mysa i solen.

Ha en bra dag

Sport iFokus

bernil55
5/24/12, 12:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

#17 Det har hittills alltid varit motljus när jag försöker knäppa min knoppande hägg (ett träd) så det här fotot är mest ett skämt. Men ska försöka bevisa hur fort den blommar ut. Fast jag är ute för sällan…

bernil55
5/24/12, 12:59 PM
#23

#20 Smittar tydligen via Internet. Jag har inte träffat nån förkyld/halsond i nåt annat sammanhang…

[Beavis]
5/24/12, 2:38 PM
#24

#23 Jag har nog aids så det är säkert därför……?

Maria
5/24/12, 5:44 PM
#25

#24 Shit, då får man vara försiktig när man "pratar" med dig BeavisSkrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Beavis]
5/24/12, 10:03 PM
#26

Jao.. det ska man nog vara ändå Flört Men det sägs att aids inte smittar genom internet. Vi får hoppas att det stämmer

Leffe
5/25/12, 6:42 AM
#27

Nu på morgonen ska jag till husläkarmottagning för blodprov och koll av blodtryck. Har nu börjat tåla nya medicinen. Ingen huvudvärk och magen har stabiliserats. Positivt.

Det negativa är att jag fått mycket vätska i benen. Idag kommer jag få besked om jag ska åka in akut och tappas på vätska intraviöst (heter det så?)

Solen skiner och det ser ut vara toppenväder.

Sköt om er

Annons:
Maria
5/25/12, 6:44 AM
#28

Håller tummarna att dina prover är bra.

Jag själv ska ut och leka vampyr en stund på förmiddagen.Flört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Gittan
5/26/12, 8:34 AM
#29

Uppe och har en lugn stund med en kopp kaffe, Övrig befolkning i huset sover. Ska gå ut en promenad med vår hund denna fina morgon. Ta hand om er.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Maria
5/26/12, 8:38 AM
#30

Sommaren har verkligen kommit med buller och bångSkrattande

Härligt.

Sonen var här nästan hela dagen och vi hade grillpremiär och satt ute tills det mörknade i bara linne.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Gittan
5/26/12, 8:40 AM
#31

Visst är det härligt.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


[Beavis]
5/26/12, 9:48 AM
#32

Och jag e sjuk o kan inte njuta av det….Gråter

bernil55
5/26/12, 12:02 PM
#33

Sduvigt här, förutom de vanliga sjukorna. Men jag skulle inte vara i solen eller grilla i alla fall. Blir ännu mer sjuk av båda dera!
(tändvätskan är ett gift!)

AC och markiser är livet! Och så ska jag försöka stänga luftintaget tills det ska grikllas (förgiftas) igen! Skrattande

EvaG
5/26/12, 12:50 PM
#34

En lördag med lite sämre sommarväder än dagarna före, men varmt och skönt ändå. Nu ska jag faktiskt städa lite här hemma. Sedan blir det mat och att göra sig i ordning för nattens arbetspass. Önskar er alla en trevlig dag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Annons:
Maria
5/26/12, 1:34 PM
#35

Ni får krya på er sjuklingar. Inget kul med snuva i värmen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Beavis]
5/26/12, 3:25 PM
#36

inget roligt med ont i halsen heller ….. Gråter

DesK
5/27/12, 8:17 AM
#37

Krya på er, ni som är sjuka!

Här är härligt soligt och varmt, så det blir en dag med trädgårdsarbete Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Gittan
5/27/12, 10:59 AM
#38

Vi ska på långpromenad och mysa i stillsamma skogen.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Gittan
5/27/12, 11:10 AM
#39

Vi ska på långpromenad och mysa i stillsamma skogen.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


EvaG
5/27/12, 3:26 PM
#40

Suttit i solen hela dagen. Nu ska jag hem och göra mig klar för nattens pass. Önskar er en trevlig kväll.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Gittan
5/28/12, 7:31 AM
#41

Ser ut att bli en fin dag till. Ska in till kontoret och tar barne med så slipper de skolskjutsen nu på morgonen. De kan vara hemma en halvtimme längre.

Ta nu hand om er.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Annons:
Maria
5/29/12, 8:04 AM
#42

Är på jobbet och ska strax åka på hembesök.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Gittan
5/29/12, 8:34 AM
#43

Solit ute. Barnen i skolan. Hunden har tagit ut mig på promenad. Nu ska jag göra lite arbete hemifrån och sedan städa. Ska nog hinna med lite pausar i solen också. Ta hand om er.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Leffe
5/29/12, 1:33 PM
#44

Trodde det skulle vara varmare idag än vad det är. Sitter och slötittar lite på tennis. Katterna njuter av solen på sängen.

Sköt om er

Maria
5/30/12, 8:40 AM
#45

Godmorgon alla.

Jag är ledig idag och totalt färdig efter mina två intensiva halva arbetsdagar.

Det är inte klokt vad lite som gör att jag blir så trött. Hela bordet är fullt med postitlappar som jag måste reda ut.

Igår morse hämtade en arbetskamrat upp mig på vägen men när jag kom hem och skulle skriva ner dagens händelser så mindes jag inte om det var samma dag eller i måndags.

Jag satt länge och funderade en fick inte ihop det och fick ringa min man och fråga. (kunde inte med att ringa min arbetskamrat)Tungan ute

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Gittan
5/30/12, 10:17 AM
#46

#45 Ditt minne hoppas jag "rättar till sig" med tiden.

Sol och idag är det varmare än i går. Ska ned till badplatsen och göra i ordning den. Det är min familj som har det uppdraget denna sommar. Kratta och göra fint i sanden.

Ta hand om er.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Leffe
5/30/12, 11:39 AM
#47

Nu har vi riktig sommar. Solen skiner och plötsligt är det bara mulet. Ser ut som det kommer bli regn.

Sköt om er

[Beavis]
5/30/12, 11:44 AM
#48

Men det e ju fotboll på burken ikväl Leffe du får se fram emot det

Annons:
Leffe
5/30/12, 11:46 AM
#49

Det ska vara det då. Hoppas det är fint i morogn i alla fall för i morgonkväll ska jag till Hallstavik och titta på Rospiggarna vinna i speedway

[Beavis]
5/30/12, 11:50 AM
#50

Så du håller inte på Brajen i Speedway?

DesK
5/30/12, 12:01 PM
#51

Här är växlande molnighet och ganska kallt. Idag är det datorjobb som gäller för mig.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Leffe
5/30/12, 12:05 PM
#52

#50 Icke sa Nicke. Laget jag höll på finns inte längre - Getingarna så nu gäller Rospiggarna

EvaG
5/30/12, 5:53 PM
#53

Ska ge mig i väg till arbetet nu. Tror det blir en stillsam natt. Önskar er alla en trevlig kväll.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

[Beavis]
5/31/12, 1:20 AM
#54

#52 Jag känner igen namnet. Vart kom de ifrån?

Leffe
5/31/12, 1:54 AM
#55

Getingarna - Sveriges framgångsrikaste speedwaylag från Stockholm. Rospiggarna från Hallstavik

Annons:
EvaG
5/31/12, 4:32 AM
#56

God morgon. Nu är det sista dagen i maj för denna gång. Ska krypa ner i sängen nu och sussa gott. Önskar er alla en trevlig dag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Maria
5/31/12, 6:44 AM
#57

Godmorgon alla.

Idag kan det nog bli vilket väder som helst. Det ser mörkt ut. Regn i luften kanske?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Beavis]
5/31/12, 4:43 PM
#58

Ahh getingarna hade kanske varit något för bumbleboo då om inte hon varit göteborgare?  Skrattande

Själv har jag tappat nästan allt sportintresse. kan kolla om det är något viktigt och jag har en vän med mig.

Maria
5/31/12, 4:44 PM
#59

#58 Nu var du rolig….igen, hehe

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
5/31/12, 4:45 PM
#60

Nu ska jag iväg till Roslagen, närmare bestämt Hallstavik och se just Rospiggarna. Gäller att ha varmt på sig.

[Beavis]
6/1/12, 12:08 AM
#61

Räcker nog med paraply? det e ju inte så kallt

DesK
6/1/12, 10:13 PM
#62

Goder afton här sitter jag vid min nya stora datorskärm och kan konstatera att det ännu strax efter klockan 22.00 är nästan fullt dagsljus ute. Det finns inget som slår våra nordiska sommarnätter! Skrattande

Beavis här är det ba kallt!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Leffe
6/2/12, 12:48 PM
#63

En bra dag att sitta och titta på lite inspelade TV-program. Katterna verkar ta dagen med ro.

Sköt om er

[Beavis]
6/2/12, 2:42 PM
#64

Spöregn är som gjort för tv och datorunderhållning….

Leffe
6/2/12, 2:50 PM
#65

Jag hade tänkt att rulla iväg och köpa en ny extern hårddisk till mina bilder, men jag ändrade mig

[Beavis]
6/2/12, 2:52 PM
#66

jag vaknade ¨åt frukost och la mig igen efter att ha kollat ut genom fönstret

Leffe
6/2/12, 2:54 PM
[Beavis]
6/2/12, 3:47 PM
#68

Det regnar fortfarande jag har bakdörren öppen så jag hör  det vart jag än är i lägenheten…illa jag trodde på sommaren men icke

Maria
6/3/12, 6:49 AM
#69

Godmorgon alla från ett strålande Göteborg och det är 10 grader ute nu Glad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[Beavis]
6/3/12, 11:37 AM
#70

mmm Svensk sommar

Maria
6/3/12, 11:39 AM
#71

Läste någonstans att:

Den svenska sommaren är den vackraste dagen på åretSkrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Beavis]
6/3/12, 11:43 AM
#72

HeheheSkrattande Det har du nog rätt i? Dt var en fin dag där någonstans emot slutet av maj

Leffe
6/3/12, 12:48 PM
#73

Och regnet det bara öser ner

Sköt om er

Maria
6/3/12, 1:02 PM
#74

Vilken skillnad i väder vi har i vårt avlånga land.

Här är strålande solsken men det blåser så det var alldeles för kallt att sitta ute tyckte jag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
6/3/12, 2:01 PM
#75

Här i Soln blåste det otrokigt i natt. Nu är det uppehåll i regnat, men jättemörkt på himlen

[Beavis]
6/3/12, 4:05 PM
#76

Ja det har ju inte varit soligt och varmt här i 08-området  på ett par veckor nu… lite trist.  Det har regnat så mycket att t o m träna ruttnar och rasar över folk.

Annons:
bernil55
6/3/12, 9:43 PM
#77

Passar mig i och för sig bra med kyla och regn (ibland snö) och elände, för jag är supersduvig. Inte varit ut på 2 veckor snart och nu har jag ingen röst heller. Gråter

[Beavis]
6/3/12, 10:01 PM
#78

hörde att de har 2dm snö kvar på marken någonstans norröver? typ storuman hette det tror jag

Maria
6/4/12, 6:42 AM
#79

Godmorgon alla från ett mulet Göteborg.

Ska strax åka till jobbet.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Gittan
6/4/12, 8:57 AM
#80

Dåligt väder och kontoret väntar. Det är måndag.

Ta hand om er.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


[Beavis]
6/4/12, 2:28 PM
#81

Här är vädret omväxlande mulet och sol. Har jobbat vidare med att betvinga buskar.

Leffe
6/5/12, 4:18 AM
#82

God morgon. Idioten Leffe sitter framför teven och tittar på finalen i Stanley Cup. Hockey på toppnivå. Spännande. Sedan får vi se hur pigg man blir under dagen.

Sköt om er

DesK
6/5/12, 8:25 AM
#83

God morgon, ha ha titta på hockey mitt i natten! Skrattande Fortfarande inge vidare väder här, så det blir nog städ och tvätt idag.Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Maria
6/5/12, 8:49 AM
#84

#82 Idiot håller jag inte med om men "knäpp" kanske man kan sägaSkrattande

Hockey mitt i sommarnattenFörvånad

Idag blir en konstig dag. Jag är ledig och min man börjar klockan 15.00 och så har de möte ikväll fram till 21.00.

Dagen innan en röd dag. Det tycker jag är dålig planering.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Beavis]
6/6/12, 12:33 AM
#85

-1,5kg hos Hälsoterapeuten. bättre än inget alls fast jävligt dåligt på tre månader. Skärpning

Maria
6/6/12, 8:06 AM
#86

Godmorgon alla.

Hoppas ni får en fin dag.

Här i Göteborg är det ganska blåsigt, runt 10 grader och växlande molnighet.

Haha, jag låter som en metrologSkrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Beavis]
6/6/12, 1:04 PM
#87

Samma här ungefär

Maria
6/8/12, 8:01 AM
#88

Godmorgon.

Jag sitter på jobbet och strax har vi fredagsmöte och därefter ska jag på hembesök.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Beavis]
6/8/12, 12:54 PM
#89

God morgon läste just brev ifrån AF mina 450 dagar i utvecklingsgarantin är snart slut så jag blir FAS 3. underbart nu kan jag få tvångsarbeta med att vända papper eller sopa gator.. Livet är underbart

DesK
6/8/12, 6:06 PM
#90

Jippie! Jag har fått nya glasögon som ändrar sig efter ljuset och har läsglas nedtill, dessa ska jag ha när jag kör bil och är ute, men de funkar även kanonbra vid datorn Glad Det är alltså svaga glasögon som jag har utanpå mina kontaktlinser. Optikern och jag hoppas att mina iriter ger med sig lite med hjälp av dessa glasögon.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Leffe
6/11/12, 11:40 AM
#91

Har legat och dragit mig i sängen tills nu. Nu ser jag med spänd förväntan fram mot Sveriges premiär i fotbolls-EM. Sedan har vi engelsk speedway i TV-rutan och natten Stanley Cup final i hockey får inte glömmas bort. Herre gud vad jag är upptagen!

Sköt om er

bernil55
6/12/12, 2:48 PM
#92

#89, men hu så tråkigt! Antagligen. En och annan har nog trevligt och en och annan får kanske in foten och får ett riktigt jobb?

Fast rent allmänt är FAS3 en fasa och ett vansinne. En hel del riktiga jobb där som de som jobbar faktiskt skulle ha lön för. Och inte bara anordnarna… (lön alltså).

Du får berätta för oss hur det går.

[Beavis]
6/12/12, 3:10 PM
#93

#92 Det var likadant i Fas2 fast där kunde de inte tvinga mig att slavarbeta på samma vis som i FAS3 om jag har förstått det rätt?

Min erfarenhet genom livet har lärt mig att man tyvärr inte får jobb genom praktik. Kanske var det så i början? men nu är det bara företag som inte har råd eller vill anställa som tar emot praktikanter. Och jag blir inte särskillt motiverad av att arbeta för 280kr/dag på ett arbeta som troligen inte kommer att bli riktigt efter periodens slut.

Men jag är pessimist och fatalist vilket ju inte hjälper. önskar jag ae en sån där possitiv människa som  mot alla odds alltid tror på framtiden och människors godhet.

Maria
6/13/12, 7:54 AM
#94

#93 Jag är ju en sådan där obotlig optimist och jag tror att liknande särdrag är något man föds med. Olika personligheter helt enkelt.

Fast ibland kan det vara till nackdel också faktisskt. Jag har ju länge på jobbet hela tiden sagt. Jajjamensan, det klarar jag, till det mesta men har fått erkänna nu att det är en del jag faktiskt inte klarar av och hur ska mina arbetskamrater veta om jag inte säger det. Samtidigt så har det kännst som ett nederlag.

Idag ska vi åka med min bror och svägerska och hämta hem deras nya husbil. Det ska bli spännande.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

bernil55
6/13/12, 10:00 AM
#95

Min gubbe fick jobbet han har nu genom praktik. Dom testar alla på det viset; en del får jobb, en del inte. Fast dom kör förstås även med visstidsanställning sen. Men han fick fast anställning med lönebidrag sen, efter stroken.

Jodå, jag märker att allt jag berättar visar på att arbetsgivarna helst inte betalar just nån lön. Och vägrar anställa fast så länge det går.

Sorry, det blev inte så positivt ändå!

[Beavis]
6/13/12, 2:45 PM
#96

Nä visst med lönebidrag helst så mycket som möjligt kan man ha en chans om de gillar en. men efter 3-6 månaders 40h veckor av att tvingas ta minst en förmiddag ledig för at söka socialbidrag för att kunna betala hyran är inte jag alltid så festlig att ha att göra med. Trevligt att det funkade för din gubbe bernil.

Maria
6/14/12, 7:46 AM
#97

Så nu var husbilen "hemma" och om några veckor så blir det deras enda hem.Glad och den är inte handikappanpassad om man säger såSkrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[Beavis]
6/14/12, 10:06 PM
#98

Okej så din bror och/eller Svägerska är handikappad alltså?

Maria
6/14/12, 10:11 PM
#99

Nej, inte alls. Jag menade att det är många prång och och man får vara ganska atletisk för att komma upp i gästsängen bland annat så det var menat som ett skämtFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Beavis]
6/15/12, 12:15 AM
#100

ok

DesK
6/15/12, 7:02 AM
#101

God morgon, idag är det skolavslutning och sista dagen med barn i grundskolan för mig Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Maria
6/15/12, 9:16 AM
#102

#101 Blir det gymnasiet nu?

Idag är jag ledig men har huvudvärk så jag ska snart lägga mig i soffan. Faktum är att det var ett tag sedan jag hade ont nu så man får vara glad för det.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

DesK
6/15/12, 2:13 PM
#103

#102 Japp det blir restarang, bageri, konditori för lilltösen Glad och den äldre går sista året på Naturvetenskaliga linjen nästa skolår, men först blir det sommarlov Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Leffe
6/16/12, 4:04 AM
#104

Visst har vi ett konstigt väder?

Annons:
[Beavis]
6/16/12, 1:42 PM
#105

regnar gör det i alla fall

Maria
6/16/12, 1:44 PM
#106

Här skiner solenGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Beavis]
6/16/12, 1:47 PM
#107

Grattis. det hade ju varit trevlit med lite sol igen. men den sken igår så…

Maria
6/16/12, 1:53 PM
#108

Man får ju retas liteFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Beavis]
6/16/12, 1:58 PM
#109

Kör hårt. jag e lite seg

DesK
6/16/12, 7:32 PM
#110

Ja vädret är helkonstigt, det har regnt större delen av dagen, men nu är det soldis Förvånad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Leffe
6/17/12, 12:49 PM
#111

Nu ska jag över till min syster och hjälpa henne med lite tips och råd angående borrning i väggen. Ute regnar det.

Sköt om er

Annons:
[Beavis]
6/17/12, 3:39 PM
#112

Strunta i borren och använd slägga. hål som hål Skrattande

Maria
6/18/12, 8:21 AM
#113

Godmorgon alla.

Sitter på jobbet och har fått gjort en hel del redan. Skönt. Alltid bra att vara tidig så att man får jobba i lugn och ro en stund.Flört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
6/19/12, 6:32 AM
#114

Jag kom på att jag går faktiskt på semester idag. Det känns inget särskilt och sommarkännslorna liksom solen lyser med sin frånvaro.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Beavis]
6/19/12, 5:37 PM
#115

Solen kom till oss istället tydligen. har varit soligt hela dagen. jag har just samlat ihop slyet efter min tidigare trimning av buskarna på uteplatsen.

Maria
6/20/12, 6:50 AM
#116

Godmorgon alla. Här skiner solen och det är redan 15 grader.

Det bådar gottGlad

Ska till husläkaren för att ta prover inför ny magnetkameraröntgen av hjärnan

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

DesK
6/20/12, 7:11 AM
#117

Igår kväll kom äntligen solen fram, men det var väldaans blåsigt heladagen. Nu lyser solen och det är riktigt skönt ute Glad

Beavis du har varit flitig!

Humlan hoppas det går bra hos doktorn.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Maria
6/20/12, 7:26 AM
#118

Tack, det är som sagt bara blodprover. Röntgen blir om tre veckor. På remissen står det April så det är långa väntetider.

Hoppas att det blir samma svar som sist. Att de hittar ingenting, med betoning på ingentingFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Gittan
6/20/12, 7:48 AM
#119

Hos oss började barnens sommarlov med att hela familjen fick någon typ av magsjuka och vi har alla varit sängliggande eller på toaletten.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Maria
6/20/12, 7:56 AM
#120

#119 Åh, fy vad jobbigt. Magsjuka är nästan en "nära-döden-upplevelse.Flört

Hoppas det snabbt går över.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Beavis]
6/20/12, 4:44 PM
#121

Nu har man ju läge att röja i skiten hemma. Så bara att köra på sklurade diskbänken och golvet i badrumet igår, samt samlade upp lite extra kvistar ifrån buskarna idag taggbuskar dock så det var ingen mysupplevelse.

Måste fortsätta städa resten av lägenheten men det tar emot. kanske tar spisen iaf?

Leffe
6/20/12, 10:29 PM
#122

Du kan sedan fortsätta hemma hos mig

[Beavis]
6/20/12, 11:16 PM
#123

Jag måste bli klar här först och jag har redan hållit på i månader. vi får se

Maria
6/21/12, 7:45 AM
#124

Vilken morgon.

Solen skiner Det är 21 grader i skuggan och jag har varit ute i morgonrock och vattnatGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

DesK
6/21/12, 8:34 AM
#125

God morgon här skiner solen och det är varmt och skönt ute, så nu sitter jag på vår nyrenoverade balkong under parasollet och njuter Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Maria
6/24/12, 9:04 AM
#126

Godmorgon alla sjusovareFlört

Här är ett konstigt väder. Nu skinner solen men alldeles nyss kom ett riktigt sommarregn.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
6/24/12, 3:09 PM
#127

Vid 12-tiden tittade solen fram. Vid 14-tiden ösregnar det. Nu är det sommar.

Sköt om er

[Beavis]
6/24/12, 8:14 PM
#128

kan man säga nu e det kvällskallt efter att ha varit varm / regnigt hela dagen

DesK
6/25/12, 7:59 AM
#129

Leffe det kallas för omväxlande väder. Beavis det stämmer bra det Glad

Här har det varit rätt soligt hela helgen men nu regnar det till och från, alltså är det växlande regnighet Oskyldig

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Maria
6/25/12, 8:07 AM
#130

Himmel här har regnat sedan i går kväll. Jag behöver i alla fall inte vattnaGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
6/25/12, 11:30 AM
#131

Vet ni en sak - det regnar och det har ni aldrig hört förut denna sommar, eller….

Hur som helst så sköt om er

[Beavis]
6/25/12, 2:05 PM
#132

Det ska bli mer regn i veckan enligt väderprognosen så mys på. regnkappa och stövlar på och gå ut och plocka svamp eller nåt?

Annons:
Leffe
6/25/12, 2:06 PM
#133

Har jag fattat det rätt så står lågtrycken på kö

[Beavis]
6/25/12, 2:08 PM
#134

Eller badkläder på, nu kan vi bada även på land

Leffe
6/26/12, 12:26 PM
#135

Solen tittar fram mellan mörka otäcka moln. Katterna har ätit och min mage börjar påminna mig om att förtära något också. Man kan uttrycka det så att här hos mig är allt som vanligt.

Sköt om er

Maria
6/28/12, 7:48 AM
#136

Idag är himlen knallblåoch det ser ut att bli riktigt fint. Jag trodde det var onsdag men det visade sig att det är ju torsdag idag.

Så blir det när man är ledigSkrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

EvaG
6/28/12, 7:58 AM
#137

God morgon. Nu har jag vaknat till liv igen efter  LA-trippen där jag fick vara med om en stor historisk händelse.

Började arbeta direkt när jag kom hem. Nu har jag ett par dygns lugn. Önskar er alla en trevlig dag

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

[Beavis]
6/28/12, 11:25 AM
#138

Tack detsamma

Maria
6/29/12, 9:32 AM
#139

Så, nu var det fredag men eftersom jag har semester nu så är ju alla dagar lediga ett tag framåt.

Hoppas ni alla får en fin dag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[Beavis]
6/29/12, 3:00 PM
#140

#139 Ett ypperligt läge att ta med dig moppen och ta tag i min lägenhet då Skrattande pliiis

Maria
6/29/12, 3:15 PM
#141

#140 Jag får skylla på att jag inte kan "moppa" längreFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Beavis]
6/29/12, 7:25 PM
#142

hmmm jag har en dammsugare också samt skurtrasa om det passar bättre än mopp? Skrattande

Maria
6/29/12, 7:31 PM
#143

Kan man sitta på dammsugaren när man kör?Skrattande Så att det blir lite mopp(e) känsla.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Beavis]
6/29/12, 7:35 PM
#144

Möligtvis när du kör hit eller hem? men kan vara knepigt medan den används. den e inte så stor

Maria
6/29/12, 7:38 PM
#145

Haha, vilken syn.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Beavis]
6/30/12, 1:56 AM
#146

Jag har hört om kvinnor som gillar att sitta på dammsugare, men det är en helt annan historia  och område….. Men ja jag säger inte nej om någon med städmani  eller liknande vill ta sig ann min lgenhet.

Annons:
Maria
6/30/12, 6:31 AM
#147

Städmani har jag aldrig lidigt av och tror att jag är immun mot smittan.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
6/30/12, 7:00 AM
#148

En dag utan några större planer på gång och det är väl det som är semester.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Beavis]
6/30/12, 12:59 PM
#149

Semester har jag glömt vad det är?. Permanent vacation…..

Maria
6/30/12, 1:09 PM
#150

Jag ska ju inte pipa egentligen som har jobbat halvtid sedan december men faktum är att det känns som det är mitt max just nu.

Varje dag somnar jag när jag kommer hem. Jag är totalt slut. Har vi dessutom varit på hembesök och gjort en del där man får använda "hjärnan" så blir det total black out efteråt.

Det känns som all dagsenergi redan gått åt.

Fy attan för att ha så liten kapacitet men det är kanske bara att gilla läget???

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Beavis]
6/30/12, 1:37 PM
#151

Det kanske ökar vartefter`? du får ju motion iaf

Maria
7/1/12, 7:06 AM
#152

Godmorgon alla.

Det var en regnig semester må jag säga men ganska vilsamt i alla fall. Hoppas på några soliga lite varmade dagar  snart.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

EvaG
7/1/12, 10:09 AM
#153

En ny sommarmånad och det är en sol som värmer. Idag gäller parken, parksoffan och en termos kaffe och några timmars avkoppling. Önskar er alla en riktigt trevlig dag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Annons:
Maria
7/2/12, 7:53 AM
#154

Nu kommer regnet. Igen, får man väl säga denna sommaren.

Igår så åt vi i alla fall en brunch ute i Majorna och det var både gott och trevligt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

EvaG
7/2/12, 10:13 AM
#155

Fint väder. Ska väl iväg till min härliga soffa och njuta ett tag. Önskar er alla en trevlig dag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Maria
7/3/12, 8:50 AM
#156

Det har ju varit lite strul med att komma in här idag och då är det bra med Facebook som visade att det var många som hade samma problem.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

EvaG
7/3/12, 10:52 AM
#157

Ledig i kväll. Funderar på att åka över till Danmark och se hur nöjeslivet är där en tisdagkväll. Önskar er alla en trevlig dag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Leffe
7/3/12, 12:07 PM
#158

Vilket härligt väder. Kommer att åka till Solvalla och titta på eftermiddagstravet.

Sköt om er

Maria
7/3/12, 12:53 PM
#159

Spela inte bort för mycket pengarFlört

Min man har varit där en gång när ett stort lopp kördes. Kan det har varit Elitloppet tro?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
7/3/12, 12:55 PM
#160

Det kan det nog ha varit

Jag brukar inte spela. Är där för jag tycker det ser så vackert ut när hästarna travar. De liksom svävar ovan marken. Jämfört med det mer hårda galoppen

Annons:
Maria
7/3/12, 12:58 PM
#161

Det är väl det närmaste "sport" jag tycker är roligt.

Förr så spelade vi en liten slant på V75 varje helg och var till och med delägare i en travhäst men han kom aldrig till start en gångSkrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
7/4/12, 7:38 AM
#162

Idag är det mulet men jag har inga speciella planer så det gör inget.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
7/4/12, 11:14 AM
#163

Tänk andra dagen med full solstyrka. Ska det bli en sommar, hoppet finns

Sköt om er

[Beavis]
7/4/12, 12:24 PM
#164

Härlig spmmar och jag är förkyld. Gudarna ger och tar

Maria
7/5/12, 7:08 AM
#165

Hoppas du kryar på dig Beavis. Sommarförkylningar är jobbigt.

Här är det soligt och fint idag och vi ska äta lunch med sonen. Alltid lika trevligt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

EvaG
7/5/12, 9:46 AM
#166

God förmiddag. I kväll börjar åter arbetet efter några dagars ledighet. Så det blir en lugn dag innan det är dags. Önskar er alla en trevlig dag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

[Beavis]
7/5/12, 11:17 AM
#167

Täppt i näsan feber och ont i huvudet. nyser och hostar. än är det inte bra iaf…..

Annons:
Maria
7/9/12, 6:53 AM
#168

#167 Hoppas du kryar på dig Beavis. Sommarförkylningar är inget kul.

Här i Göteborg så skiner solen och det ser ut att bli en fin dag.

IKEA står på schemat idag.  Vi behöver lampor bland annat.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Gittan
7/9/12, 9:54 AM
#169

Det är måndag idag och jag är sjukskriven och barnen hos sina morföräldrar. Det innebar något så ovanligt som sovmorgon på en måndag, Det har regnat en del, men nu är vädrets makter lugna. De har väl insett att jag inte behöver gå ut mer än med hunden. Så de väntar till dess.

Ta hand om er

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Leffe
7/9/12, 12:11 PM
#170

Här funderar solen på om den ska titta fram eller ej. Det är mest moln på himlen. Vad ska då jag göra idag? Ja vem vet.

Sköt om er

[Beavis]
7/9/12, 1:59 PM
#171

Solen kom fram till slut tycker jag det ser ut som. Själv har jag en del byråkrati att ta hand om….

EvaG
7/10/12, 3:17 AM
#172

Det är tidigt den 10 juli och det är kvavt ute. Arbetspasset är slut och nu ska jag försöka sova i denna värme. God morgon på er när ni kommer upp och jag önskar er en trevlig dag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Maria
7/10/12, 7:54 AM
#173

Det är mulet och klibbigt ute och det enda jag har på agendan idag är att lämna in min läsplatta som flimrar. Det är 1 års garanti och jag fick den i september förra året.

Hoppas det går att fixa.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

bernil55
7/10/12, 9:55 AM
#174

Godmorgon alla och ursäkta att jag säger så lite.

Mulet och lagom varmt här i Östersund - toppen för mig - så jag åker ut med sopor och på affären igen. Glömde smöret igår. Glad

Annons:
Leffe
7/10/12, 12:43 PM
#175

Mulet ute, men det är ju sommar förstås. Det är varmt i alla fall.

EvaG
7/12/12, 10:02 AM
#176

Låser detta plank då brädorna är slut.

Vi bygger det nya plnket här

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: